*Rutletutt* Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Så vil gjerne dele oppskriften med dere;-) Fant den inne på bloggen passionforbaking. Utrolig mange gode oppskrifter der inne forresten, og ikke minst flotte, delikate bilder. 145g mørk sjokolade (70%) 260g romtemperert smør 4 store egg 250g sukker 160g hvetemel 150g valnøtter Miks smøret luftig. Smelt sjokoladen over vannbad og hell i smøret. Miks i maks 30 sekunder før alle eggene has i og mikser sammen. Ha i sukkeret og miks godt. Tilsett melet og bland dette i med en slikkepott. Ha valøttene i (store biter, ikke hakk de opp) og bland sammen. Jeg hadde røren i en springform på 24 cm som jeg smurte med smør og drysset med mel først. I oppskriften står det langpanne 20x30 (liten langpanne). Stek midt i ovnen på 180 grader i ca 20 min. Avkjøl helt og sett med fordel i kjøleskap noen timer, jeg hadde den der over natten. Løsne så kaken fra formen. Drysset melis over og serverte med vaniljeis og bringebær. Helt ufattelig god! Seig og mektig:-)))
Trultemor73 Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Har vært inne på siden til Manuella daglig etter at jeg oppdaget bloggen hennes i desember. Har ikke prøvd noen av oppskriftene enda, men tenkte å prøve brownies til bursdagen til datteren min i april. Er jo så fint at hun viser trinn for trinn bilder inne på passionforbaking. Har du prøvd noen av de andre oppskriftene?
*Rutletutt* Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2011 Prøvde også deSnickerdoodlesene i går - knallgode! jeg har lagt mange av oppskriftene hennes på mine favoritter, så her skal det prøves:-) veldig greie steg-for-steg bilder, ja. Gleder meg til en anledning hvor jeg kan prøve meg på den rosa Smarties-kaka hennes - den var nydelig!
sillyfilly og Olivia Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Åh jeg legger på meg bare av å se på disse bildene!! Guri jeg fikk lyst p brownies!
Trultemor73 Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Hei, igjen! Tror nok jeg skal prøve meg på den rosa Smarties-kaka hennes jeg også. Har to jenter som har bursdag i april. Men Manuela lager jo så mange fine rosa kaker, så det kan jo hende det blir en annen. Må til Sverige snart å kjøpe vanilje estrakt og sånn gele hun bruker i en del oppskrifter. Har bare prøvd 1-2-3 brownies fra før. Var de enkle og lage og er det noe jeg bør huske ekstra på?
*Rutletutt* Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2011 Ja, hun har mange fine rosa kaker;-) Jeg falt helt for den rosa Smarties-kaka. Den kan jo lages i flere farges selvsagt. Syns bare det med Kit-Kat sjokoladene (eller Kvikk Lunsj som jeg skal bruke) langs siden og alle de Smartiesene oppå var knallstilig! Jeg har faktisk aldri laget brownies før, annet enn sånne brownie-muffins, så har ikke andre tips enn å følge oppskriften nøye, så blir det bra!:-) Var ikke vanskelig, nei. Har en venninne som bor i Sverige, så jeg lurte på å få henne til å shoppe litt for meg neste gang hun kommer på besøk;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå