Gå til innhold

Seriøst, dette er verdens beste Brownies!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så vil gjerne dele oppskriften med dere;-) Fant den inne på bloggen passionforbaking. Utrolig mange gode oppskrifter der inne forresten, og ikke minst flotte, delikate bilder.

145g mørk sjokolade (70%)

260g romtemperert smør

4 store egg

250g sukker

160g hvetemel

150g valnøtter

Miks smøret luftig.

Smelt sjokoladen over vannbad og hell i smøret.

Miks i maks 30 sekunder før alle eggene has i og mikser sammen.

Ha i sukkeret og miks godt.

Tilsett melet og bland dette i med en slikkepott.

Ha valøttene i (store biter, ikke hakk de opp) og bland sammen.

Jeg hadde røren i en springform på 24 cm som jeg smurte med smør og drysset med mel først. I oppskriften står det langpanne 20x30 (liten langpanne).

Stek midt i ovnen på 180 grader i ca 20 min. Avkjøl helt og sett med fordel i kjøleskap noen timer, jeg hadde den der over natten. Løsne så kaken fra formen. Drysset melis over og serverte med vaniljeis og bringebær. Helt ufattelig god! Seig og mektig:-)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært inne på siden til Manuella daglig etter at jeg oppdaget bloggen hennes i desember. Har ikke prøvd noen av oppskriftene enda, men tenkte å prøve brownies til bursdagen til datteren min i april. Er jo så fint at hun viser trinn for trinn bilder inne på passionforbaking.

Har du prøvd noen av de andre oppskriftene?

Skrevet

Prøvde også deSnickerdoodlesene i går - knallgode! jeg har lagt mange av oppskriftene hennes på mine favoritter, så her skal det prøves:-) veldig greie steg-for-steg bilder, ja. Gleder meg til en anledning hvor jeg kan prøve meg på den rosa Smarties-kaka hennes - den var nydelig!

Skrevet

Åh jeg legger på meg bare av å se på disse bildene!! Guri jeg fikk lyst p brownies!

Skrevet

Hei, igjen!

Tror nok jeg skal prøve meg på den rosa Smarties-kaka hennes jeg også. Har to jenter som har bursdag i april. Men Manuela lager jo så mange fine rosa kaker, så det kan jo hende det blir en annen. Må til Sverige snart å kjøpe vanilje estrakt og sånn gele hun bruker i en del oppskrifter.

Har bare prøvd 1-2-3 brownies fra før. Var de enkle og lage og er det noe jeg bør huske ekstra på?

Skrevet

Ja, hun har mange fine rosa kaker;-) Jeg falt helt for den rosa Smarties-kaka. Den kan jo lages i flere farges selvsagt. Syns bare det med Kit-Kat sjokoladene (eller Kvikk Lunsj som jeg skal bruke) langs siden og alle de Smartiesene oppå var knallstilig!

Jeg har faktisk aldri laget brownies før, annet enn sånne brownie-muffins, så har ikke andre tips enn å følge oppskriften nøye, så blir det bra!:-) Var ikke vanskelig, nei.

Har en venninne som bor i Sverige, så jeg lurte på å få henne til å shoppe litt for meg neste gang hun kommer på besøk;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...