Gå til innhold

spørsmål om IZI combi x3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det festes med 2 punkt sele?

Kan dere eventulet anbefale andre seter som kan festes bakovervent med 2 punkt sele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror Akta Graco Cosmic Comfort S og Akta Graco Duologic, samt alt fra Britax (utenom babysetet) kan festes med topunktssele, i hvert fall. Sjekk i bruksanvisningene, de ligger på produsentenes hjemmesider.

Besafe sine seter kan ikke festes med 2-punkt.

Skrevet

I de testen jeg har lest kommer britax dårlig ut, så blir ikke aktuelt å sette mini ett i slikt sete. Men får undersøken mer rundt akta graco setene. Hvis disse og bare kommer middels eller dårligere ut må jeg ta ett valg om hvilket barn som skal ofres i en eventuell kollisjon. Jeg ønsker tydeligvis det uoppnålige, ett sete som er kommet veldig bra ut i sikkerhets tester og som kan festes med 2 punkt sele. Da jeg mener ett middels eller dårlig sete er like risikabelt som å plasere ett stort barn med bare hoftebelte.

Skrevet

Testen der Britax slaktes gjelder framovervendt montering, de gjengir dårligste testresultat. Alle kombistolene får gode testresultater bakovervendt, og så lenge de brukes bakovervendt er det slett ikke snakk om "hvilket barn som skal oftes" (for en horribel ting å si...).

Dersom du velger et bakovervendt sete fra en kjent produsent så skal det godt gjøres å bomme.

Les forøvrig inne på bilsikringsdebatten på nybaktmamma.com, der har alle seter vært debattert opp, ned og i mente. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...