jentahans Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Har så ufattelig vondt i skuldrene og øverste del av ryggen...vet ikke om jeg skal sitte,ligge gå,stå eller hva. Må ta meg paracet i ny og ne selv om jeg vet jeg bør la vere.. Griner på natta for jeg er så trøtt men får ikke sove.. hva kommer dette av og er det andre som har det slik??
zombie2be Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Har du gjort noe spesielt tungt i det siste eller noe som kan utløse muskelsmerter? minner litt om meg selv for et par år siden, det var musklene da overbelastning.. skikkelig vondt! kjenner du noe mellom brystene? hadde fryktelig vondt der og jeg, var flere ganger redd for hjertet. om du ikke blir kjapt bedre, så kontakt legen og få en time hos kiropraktor!! sistnevnte hjalp meg veeldig.. kan jo være snakk om andre ting enn musklene da, eks betennelse. like greit å sjekke..
Nr-2-i-magen Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Har du vært hos legen? Jeg har ikke vondt i skuldrene. Men i øverste del av ryggen. Har for vane å få betennelse der. Men det var det ikke denne gangen. Er visst press som kommer fra nedre del av ryggen pga magen er så stor. En bør ikke legge noe varmt på før en kan si med sikkerthet at det ikke er betennelse. Jeg ville ha lagt noe kaldt (ispose pakket inn i håndkle) på øvre del av ryggen. Mulige ett TENS apperat kan hjelpe å bruke på skuldrene. Men du må jo høre med fagfolk. Ang. paracet så har jeg tatt en hel del av det gjennom hele svangerskapet. Fått bekreftet fra tre leger at paracet og paragin forte går fint. MEN, jeg vet jo ikke hva din lege mener om det.
uhhuhher Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Har brystene dine vokst, og bruke du i så fall en god bh? Jeg har alltid hatt små bryster, ikke brukt bh på mange år, men har nå gått opp flere cupstørrelser. Gikk rundt med vondt i rygg og nakke, pluss en litt lam følelse nedover høyrearmen, men da jeg fikk låne en skikkelig amme-bh, forsvant det. Hvis du orker å trene, kan yoga eller pilates være lurt, eller litt styrketrening. Akupunktur kan også hjelpe, eller kanskje fysioterapeut?
Nr-2-i-magen Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Ja, sant! Smerter kan komme av noe så enkelt som feil BH-str
skiberta Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Vil anbefale deg å prøve Naprapat! Det har gjort underverker på mine skuldre og rydd. Var ikke gravid da, men prøvde først fysioterapi uten hell men med naprapat ble det bedring fra første behandling. Burde gå før det rekker å sette seg skikkelig.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 Låsninger og muskelknuter gir slike plager, så jeg vil også anbefale naprapat. Hos meg har det hatt god effekt! Og en god bh er også viktig.
Pigalopp:-) Skrevet 30. januar 2011 #8 Skrevet 30. januar 2011 Jeg vil også anbefale kiropraktor på det sterkeste! :-) Jeg har hatt en del låsninger mellom skulderbladene i svangerskapet, og da stikker det og hele systemet (pusten, musklene, fordøyelsen etc) går helt i surr. Skikkelig vondt og ubehagelig! Kiropraktoren min fikser det fint; etter første time slapp den ekle stikkingen i ryggen og brystet. Har vært der tre ganger nå og blir bedre og bedre. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå