Gå til innhold

Hjernerystelse... hvor alvorlig skal man ta det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann klarte å slå hodet i isen under skøyting og kom hjem totalt forvirra og kunne ikke gjøre rede for seg hvor han hadde vært og andre ting... Jeg ble mildt tatt bekymra og ringte ambualnsen jeg da... Kanskje ikke nødvendig med hjernerystelse, men jeg sitter her hjemme med omgangsjuke unger så hadde ikke mulighet til å kjøre han til legevakta...

Men altså til poenget - de sa på legevakten at det antagelig var lett hjernerystelse...jaja lett og lett, så forvirra som han var... vel, men de sa ingenting om han ikke måtte gå på jobb irmogen og sånn. Min mann er så sta at han kommer til å dra på jobb imorgen... Der er det mye pcjobbing og han jobber også en del med sikkerhet. Kan jeg slå hånda i bordet og si at han ikke får lov til å dra på jobb???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk nettopp en så lett hjernerystelse at jeg overhode ikke var forvirret. Kjørte på med jobb, trening osv. Og fikk svi skikkelig for det i form av en heidundrende hodepine i mange dager. Hvis man tar det på alvor i et par -tre dager med lite lys, pc, tv, lyd osv. slipper man billigere unna totalt sett.

Skrevet

Sist jeg hadde hjernerystelse hadde jeg et salig fall med hesten min, jeg klarte å ri tilbake til stallen men husker ikke noe av det.

Ble kjørt til legevakten der jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle være aleine, og at noen måtte vekke meg hvert 10. min. første døgnet. Videre skulle jeg holde meg i ro tre dager uten for mye syns/hørsels- inntrykk, og se det an etter det.

Jeg hadde satt ned foten om min kjære hadde vert i en slik forfattning som du beskriver her...

Skrevet

Syns det er litt merkelig at legevakten ikke sa noe om jobben nei... Han føler seg mørbanka nå og ligger i sengen og slapper av og prøve å la være å sove. Jeg er innom i ny og ne og prater med han... Så blir det vel å ha vekkerklokke i natt og stenge ham inne imorgen....

Skrevet

Vekk han ett par ganger i løpet av natta, spør han hvor han er, hva han heter osv for å sjekke at han er klar. Ikke jobb, tv, bøker osv de to første dagene etter, ingen hard trening den første uka.

Ta det med ro, kjenn etter. Om han gjør for mye kan han faktisk bli straffet med en kronisk hodepine.

Skrevet

MIn mann hadde pent måtte bli hjemme og kjede seg i sofaen, uansett hva han hadde sagt. Selv har jeg hodepine etter en ulykke for 12 år siden, skadene mine var hjernerystelse etter hva legene på sykehuset mente. Hodepinenen kom ikke før to år etter, etter over ett år med prøving og testing for å finne ut hvorfor jeg hadde hodepine konstanterte de med ettervirkninger av hjernerystelsen. Så jeg burde nok kanskje ta det litt mer med ro etter jeg fikk hjernetystelse ja, jeg hadde ikke ork til å late meg i en seng i flere dager uten å gjøre noe. Noe jeg angrer mye på nå, men jeg vet jo ikke helt sikkert om det er det siden ingen kan fastslå det helt sikker, bare stor sannsynlighet for det.

Så fra å nesten aldri å ha hatt hodepine, til å ha konstant hodepine i 12 år og ikke få smertestillende som tar dette skikkelig vil jeg bare annbefale din mann å holde senga. (jeg jobber og fungerer som normalt, men vondt har jeg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...