Fica Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Jeg kan ikke få gitt uttrykk for hvor forferdelig irriterende det er når folk spør hva slags navn vi har tenkt på for å så dømme det både opp og ned! Hvis jeg ville hatt meningen deres så hadde jeg spurt. Er ikke det normal folkeskikk å holde kjeft om du syntes at noens barn har fått et stygt navn? jeg går da vel ikke rundt å forteller gud og hvermann hva jeg syntes om navnet deres? "heter du gunnar? æsj det var et stygt navn,du kan da ikke hete det" Respekter at andre har en annen smak enn deg selv, og ikke prakk på andre dine negative meninger... Grrrrrr! De gangene jeg har fått negative komentarer på vårt navnevalg så har jeg blitt så paff at jeg ikke har klart å si noe men, bare vent, neste gang skal de f... meg få høre det! :/
Heklemamma Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Det er slitsomt det der. Heldigvis har ikke jeg ått noen negative tilbakemeldinger ennå. Bortsett fra at gubben ikke liker noen av guttenavnene jeg legger frem nå om dagen. Jenter har vi ikke noe problem med. men guttenavn er det verre med gitt. Jeg bryr meg null om den topplista, om et navn er fint, så bruker jeg det, uansett om det ligger på toppen eller på bunnen. Mens gubben bryr seg ganske mye om det, og ser helt at vi velger et navn som IKKE er på den lista. Men en ting vi må være klar over alle sammen er at det ene og alene er foreldrenes valg å velge navn, ikke bestevenninna, svigermora eller naboen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå