Gå til innhold

Noen flere som er i 3. trimester og sliter med å sovne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig sliten om dagen. Ingen energi i det heletatt! Men jeg sliter med å sovne inn på natta når jeg legger meg! Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke bare sovner...? Ligger å vrir meg til 3-4 på morgenen og står opp i 8 tiden, og da burde jeg jo være trøtt på kvelden igjen, men neeeeida, samme regla igjen....sovner ikke før 3-4 og opp i 8-9 tiden....Holdt på slik de siste ukene....Noen som har det likt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er overhodet ikke uvanlig å slite med å sove i 3. trimester, uansett hvor trøtt man er.

Jeg har hatt det slik i begge svangerskap og vet vi var mange i samme sko. Fikk kanskje bare et par timers søvn hver natt.

Deler du rom med noen, anbefaler jeg at du legger deg på eget rom, det hjalp meg. Les bok i stedet for å se på tv eller sitte ved pc. Den feilen gjorde jeg, men da jeg leste bok på senga ble det lettere å sove.

Skrevet

Å jada. Har hatt det sånn de siste ukene i 2 trimester også.

Det er helt vanlig. Jeg hadde det slik i forrige svangerskap også.

Bruker lang tid på å sovne, og våkner ofte. Og attpåtil har jeg en toåring som ikke sover hele natta enda, så våkner av han i tillegg.

Er bare glad jeg er hjemmeværende og ikke har en jobb å gå til jeg. Det hadde ikke gått bra tror jeg. Gikk greit sist, men da hadde jeg bare meg selv. Det har jeg ikke denne gang.

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen.

Mannen har emigrert til gjesterommet og jeg har dobbeltsenga for meg selv.

Sover antakeligvis litt mer enn jeg ville gjort hvis jeg ikke var alene der inne.

Leser bøker og ordner meg rundt uten å måtte tenke på at jeg ikke skal vekke noen, men sover stort sett ikke mer enn 4-5 timer til sammen hver natt allikevel.

Gud forby om man skulle sovet dette sammenhengende;o)

-1 dag til termin i tillegg så man kan jo si at jeg er "litt" lei.

Skrevet

Hva gjør dere på dagtid da?

Har en 2åring som trenger stell her hjemme, men blir helt mongozombie av å ikke få søvnen min, og ikke sovner jeg på dagtid heller....

Skrevet

Vi har 3 1/2 åringen i barnehagen noen timer på formiddagen så jeg får sovet litt da...

Jeg er normalt sett ikke hjemmeværende så vi har full barnehageplass til ham (men har ikke benyttet oss av hele tilbudet så lenge jeg har vært hjemme og sykemeldt noen måneder før permisjonen min startet).

Skrevet

Guttungen er i barnehage til kl 15, men hvordan klarer dere de gjøremålene før og etter guttungen kommer hjem? Han legger seg kl 20, og 5 timer er mye å sysselsette en 2åring når man er så ute å kjøre,,.,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...