Gå til innhold

Har du noen barneklær du vil gi bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla vår bruker str 62/68 nå i klær så vi trenger klær fra str 74 og oppover. Vi har nesten ingenting og hadde satt stor pris på om du hadde noen flekkfrie, hele klær og avse. Så det er det meste vi trenger:)!

Jeg kan selvfølgelig betale frakt!

Ta kontakt på inbox:)!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Hvis du betaler for norgespakke så kan jeg stappe den full av klær til deg. Selvfølgelig rene og hele klær (det som er brukt opp har vi kasta).

Bare send meg mail på [email protected]

Skrevet

bor i bodø:)

Gjest Edemuli
Skrevet

Send meg adr på PM, har tvillingjenter på snart to. Så skal jeg se hva jeg har :)

Skrevet

Jeg synes seriøst det begynner å ta litt av med denne tiggingen av klær her inne.. På meg virker det som det stort sett er folk som egentlig har nok penger til å kjøpe tøy som spør. Det har jo også vært flere tilfeller av folk som ikke gidder å hente pakker som blir sendt osv.

Jeg foretrekker i hvert fall å gi bort til noen som virkelig trenger det, fremfor å gi det til noen som bare heller vil bruke pengene sine på noe annet.

Anbefaler Fattighuset, Frelsesarmèen, Krisesenteret osv. osv.

Skrevet

Ærlig talt Mom2Two, hva er galt i å spørre på en sånn måte som HI gjør her? Hun er da høflig og hvis folk ikke vil svare eller heller gi til andre så gjør man vel det. Å være forum-politi på den måten kan vi overlate til moderator synes jeg.

Skrevet

Dette er vel en debatt, så jeg kan vel si meningen min her inne like fullt som du kan det:-)

Skrevet

Det er klart du KAN si meningen din, men om det er nødvendig eller hyggelig, se det kan vi andre mene noe om også. Det er vel bare å la være å svare hvis du mener det er tigging og hvis du mener at det er sleipinger som tigger i stedet for å bruke penger på eget barn. Det kan jo hende at det faktisk handler om et menneske som trenger denne hjelpen og som synes det er vanskelig å be om den. Da hjelper det neppe at du svarer som du gjør...

HI - jeg har dessverre ikke noen klær til deg. Har nettopp gitt bort ganske mye.

Skrevet

Blir jo ikke mye til debatt om alle skal være enige om alt hele tiden heller;-)

Jeg har for tiden masse folk rundt meg som virkelig ikke har noe i livet, så jeg er kanskje litt farget av det, skal innrømme det.

Skrevet

Joda, du kan det - på godt og vondt. Så i debattens ånd: lurte du på om HI faktisk er en av de som trenger det? Kanskje de lever under fattigdomsgrensen, kanskje de er studenter eller bare går gjennom en dårlig periode? Det er mange grunner for å motta klær fra andre. Vi arver klær fordi jeg er opptatt av gjenbruk. Og det på tross av at vi har god mulighet til å kjøpe klær selv, er det feil? Hvor går grensen på når man kan ta imot klær for deg?

Skrevet

Greit visst folk trenger det, ... Men jeg ble en smule forbannet, når pakken kom i retur!! Hadde ikke prakket på noen tøy, men sendte en Norgespakke til 160 kr, full av guttetøy, (ganske mye det i str 92) til en som var intressert..

Jeg hadde kommentert på et innlegg, at her jeg bor fikk jeg ikke noe respons på å gi bort tøy.... Og da var det en som ønsket gutte tøy, som jeg har...

Avtalen var at vedkommende skulle betale porto.... det var ok... MEN, vedkommende hentet ikke pakken engang!! DA, trenger hun det ikke...

Fant vedkommende på fb, og det virker kanskje ikke ut som der var noen pengenød akkurat...

Om hun hadde "glemt" å betale portoen, så hadde det vært en ting... MEN, når jeg faktisk måtte betale retur også, - så tapte jeg, som skulle være snill..2 X 160 kr!! Da ble jeg sur!!

Skrevet

Jepp, lurte faktisk på det, fordi mitt inntrykk er at det er mange som tigger om tøy her inne som faktisk ikke trenger det, men kun ønsker å spare penger.

Gjenbruk er kjempefint, er en ivrig tilhenger av det selv, men det er vel da kanskje mer naturlig å spørre venner, familie, henge opp lapp på den lokale butikken enn å tigge på internett.

PS: Hvis man lever under fattigdomsgrensen i Norge har man neppe internettabonnement, ei heller er man kanskje så opptatt av at klærne skal være pene, hele og rene osv.

Skrevet

Enig med Mom2Two her.

Mye rare folk her. Slik som hun som på anonymsiden før jul så skrev om den føle julen de kom til å få da de bare hadde 30,- på konto. Og folk satte inn penger og ingen hørte noe fra henne.

Regner med HI her kan gi bort litt klær selv da fra det som hennes barn er vokst fra?

Gjest Balle Klorin
Skrevet

Helt enig med Mom2two i at det er en uting å be fremmede på et nettsted om klær.

Jeg gir selv bort klærne etter våre barn til venninner og kjente, og prioriterer dem som trenger det mest. Dersom jeg ikke hadde hatt noen å gi til i omgangskretsen vår ville jeg heller gitt til Fretex ol.

Skrevet

Bettybu; Det skjønner jeg selvsagt du blir sur for, så dårlig gjort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...