Gå til innhold

Dere som av ulike årsaker ikke jobber (ikke permisjon).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser dere ned på ulike yrker?

Jeg er lærer og har jobbet en stund nå. Det skjer innimellom at noen foreldre ikke er fornøyde. Jeg forstår at man kan klage på større ting men dette gjelder småting. Ting som at barna kommer hjem med buksesmekken åpen, barna ikke har fått med ny lesebok, det mangler en vott osv. Det er barn med mødre som ikke jobber som irriterer seg over slike ting og forteller meg hvordan jeg skal gjøre jobben min. Barn av foreldre som jobber sier gjerne ifra dersom det er noe når vi treffes men de ringer ikke og skriver lapper titt og ofte. Føler av og til at de ser ned på meg og tror jobben min er å kle ungene osv. Min jobb er å være pedagog men hjelper da selvsagt om barna trenger hjelp til andre ting også.

Nabodamen her er rundt 30 og har aldri jobbet. Hun er hjemme hver dag. Når jeg treffer henne skal hun alltid klage over at posten ikke kommer på tiden og at det er brøytet for dårlig (enda hun ikke skal noe).

Er det slik at dere som går hjemme ser ned på oss med vanlige jobber og ikke setter pris på det vi gjør eller er det bare noen som ødelegger for dere alle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Småting?

Syntes mye av det du nevner her er litt større ting, jeg...

Jeg ser ikke ned på noen slags yrker, og har 100% jobb jeg og.

Syntes du har et rart syn på de som ikke jobber...

Skrevet

hmm, nå er jeg ikke fullt hjemmeværenede, men nesten og har mange venninner som er det. tenker at de som er hjemmeværende får med seg litt flere detaljer i hverdagen, enn de som jobber mye og stresser i vei. Det finnes nok ting man ikke trenger å henge seg opp i, men også ting vi foreldre burde henge oss mer opp i..

ser ikke ned på noen yrker jeg!

Skrevet