Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Vurderer studiet, hvordan er det å ta det med to små? Er alene med dem, de skal i barnehage fra høsten av da. Noen med erfaring? Tenkte ta utdanningen , så videre til spes.ped..
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Burde ikke by på de helt store problemene det. Mange som tok det studeiet samtidig med meg som hadde små barn. Dety er jo ingen oppmøte plikt på skolen heller. Bare når man har praksis da.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Det med oppmøteplikt kommer ann på hvilken skole du skal begynne på. Der jeg går førskolelærer tar de fravær flere ganger for dagen. Men flere jeg vet om har 2 barn de er alene med, og de greier seg helt fint i studiet. Det er noen ganger det blir litt kræsj i forhold til skole og barnehage, og da har de med seg barna på skolen når det er gruppearbeid:)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Det med oppmøteplikt varierer nok fra de ulike høyskolene/universitetene. Der jeg gikk var det obligatorisk oppmøte i samtlige fag.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Det er vanskelig for oss å svare på. Kommer ann på mage ting. Hvor faglig sterk er du? Hvor gode studierutiner har du? Hvilken skole søker du på? Når på dagen ligger undervisningen? osv... Har du noen til å hjelpe deg med barna innimellom?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 I Bergen er det ivertfall mye obligatorisk.. Der noen møter problem er når de skal ut i praksis..Dersom man er avhenging av å både hente og levere barn kan det kræsje med vakter ol.. Eller om man får syke barn og må være borte fra praksis så går dette utover vurderingsgrunnlaget.. og man må evt ta praksis på nytt om det er over så og så mange dager fravær.. Men jeg tror nok dette er overkommelig for deg som er alene..om du har noen som kan trå litt til innimellom..
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 Faglig sett stiller jeg vel godt, alltid vært glad i å lære. Studierutinerskal gå bra, er man bestemt og vil noe, så jobber man deretter. Lekser etc taes på kveldstid etter sengetid for småtrolla. Nærmeste høyskole er HINT Levanger, ca 40 min. pendling med tog. Står at det er heltid, altså regner jeg med at dette er på dagtid, Hara pappa som kan passe om jeg er ferdig senere enn barnehagen stenger HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå