Gå til innhold

Min sønn Romeo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja... en bekjent av meg har kalt barnet sitt Romeo

Guttungen er HELNORSK! Navnet vil bli noe i denne duren : Romeo Nilsen

Dette er ikke etternavnet deres, men det er et typisk norsk navn i den kategorien..

Altså... Hun vil jeg skal være ærlig om navnevalget. Tør jeg være ærlig ? Si at dette er det verste jeg har hørt noen kalle barnet sitt ?

Da hun kom hjem fra sykehuset og skrev på facebook : " Min vakre Romeo"... så trodde jo vi at det var kallenavn. Det er jo fullt mulig å si " Åh, han er slik en Romeo"... Romeo er jo mer kallenavn eller et stempel.

Tenk om gutten blir advokat.. Advokat Romeo ? Doktor Romeo ?

Hun vil jeg skal være ærlig.. hvor ærlig har man lov å være ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du skal si at selv ville du ikke valgt det navnet, men at hun må få gjøre som du vil.

Ikke vær så mye ærligere enn det;)

Skrevet

* som HUN vil, skulle det stå:)

Skrevet

Ikke et helt heldig navn nei.

Men du trenger jo ikke si at du synes det er helt jævlig. Du trenger ikke si noe faktisk. Eller du kan si: "Hm Romeo, det var uvanlig" f.eks.

Skrevet

"personlig er jeg ingen stor fan av det navnet på en vaskekte norsk gutt", kan du si.

Greit å prøve å få henne til å velge noe annet, uten at det blir for åpenbart at det er det du vil.

Hun har vel foreldre som sier det hardt og brutalt, håper jeg.

Skrevet

Jeg syns det er et kjempefint navn. Romeo funker jo fint på norsk også - enkel skrivemåte og uttale. Nei vet du meg hva, meningene dine kan du holde for deg selv.

Skrevet

Om ho ber deg vere ærlig, må du jo vere det. Du treng kanskje ikkje utbrodere, men seie seie det du meiner likevel. Feks " eg har ikkje sans for det/ikkje min stil" e.l.

Skrevet

Om hun vil at du skal være ærlig så er du ærlig siden det er det hun vil og når hun ber deg om å være ærlig så er hun også klar til å motta negative tilbakemeldinger ang. navnevalget.

Jeg er alltid ærlig når mennesker ber meg om det.

Skrevet

Takk for svar! Gode forslag her ;)

Beste måten å gjøre det på, er nok slik som dere sier.. Rett og slett si det på en rolig måte, at jeg ikke ville valgt det selv. At det blir litt mer stempel, enn et navn i mitt hode. Men samtidig si at jeg respekterer det hun vil..

:)

Skrevet

VELDIG god venninne du som går på ett nettforum og henger meg ut og tror du er "anonym".... Som om ikke de fleste nybakte mødre googler navnet de har funnet til barnet sitt!! Du kunne vell si det til meg først og ikke laget ett innlegg på ett nettforum.

Romeo er blitt en Romeo om du liker det eller ikke. Men nå vet jeg hvor du står....

Hilsen mamman til Romeo

Skrevet

"Som om ikke de fleste nybakte mødre googler navnet......."?

Nei, det har jeg aldri gjort. Hvorfor skal man det??

Forøvrig var Romeo et fint navn, skjønner ikke problemet

Skrevet

tviler på at det er mammaen til romeo som er 12.49, men sikekrt en som vil gi deg litt agst.. hehe

men om du er mammaen til romeo må jeg si jeg syntes veldig synd på din stakkars sønn som får slik et grusomt navn. Tenk han kommer til å bli plukket på når han blir større... uff og uff, mødre burde noenganger sette sin egen dårlige smak om sære navne valg til side for barnets beste! STYGT NAVN!

Skrevet

Hva? Om du VIRKELIG er mammaen til Romeo, så var det vel fint av veninnen din å spørre hva andre synest? Hun gjorde vel dette for å unngå å såre deg, for å vite hvor grensen gikk, for å vite om det var bare hun som syntes navnevalget var spesielt? Ærlig talt.

Skrevet

HI her

Du er allerede avslørt, " Mammaen til Romeo"

Jeg vet godt at du ikke er moren.. av grunner jeg ikke skal gå inn på ;)

Ellers takk for at dere andre gir råd, som faktisk var det jeg ba om ;)

Ja, jeg får bare si det fint.. ;)

Ha en fin dag, alle!

Skrevet

Veldig god venninne ?

HI skrev jo : En bekjent

Skrevet

Jeg kjenner en liten gutt som heter det. Men det er med trykk på e-en, som i Alfa Romeo. Også med norsk etternav. Høres litt rart ut, men man venner seg.

Skrevet

Selvsagt er det ikke henne. Googler man Romeo får man 101 000 000 treff, og dib ligger ikke på topp!

Skrevet

For spesielt bil-interesserte ? Heheh!

Huff og huff! Men ja, man vender seg til det meste.

Dessverre ligger han i tet for mobbing...

Skrevet

Tja, jeg vet ikke. Sammen med hele årskull av Maximillianer, Carosandere og jeg vet ikke hva kommer han ikke til å skille seg så voldsomt ut...

Skrevet

Bare TENK på om han møter drømmedama en dag og elsker henne over alt på jord. Men så heter hun Julie da. Snakk om uflaks...

Skrevet

14:30

Hahahahahahahahaha!!!

Skrevet

Hehehe.. da er det bare å finne fram giften.. haha..

Skrevet

Syns ikke det er så stort problem hvis gutten etter hvert ser ut som en Romeo.

Problemet med å gi gutter navn som Romeo og Rambo (det siste fant jeg bare på nå) er at de kan bli noen små fliser som ikke oppfyller navnet sitt i det hele tatt.

"Romeo" tenker jeg betyr det samme som "kjekkas".

Skrevet

Romeo er liksom stempel for " sjarmør"...

Hvis han da ender opp som skallet, dårlige tenner, grilldress og ølmage så blir liksom navnet Romeo bare latterlig..og ironisk!

Skrevet

Jeg vet om en som heter Othello. Og som har en svært ordinært og norsk etternavn.....

Men når det kommer til titler som doktor osv, så bruker en da etternavnet, og ikke fornavnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...