Gå til innhold

Melkeallergi: Hva har dere som erstatning for ost på pizza?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om noen har noen forslag eller oppskrift på en god, melkefri "ostesaus" hadde jeg vært takknemlig om noen ville dele med meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker Tofu-ost`en man kjøper i skiver på blant annet Meny. Funker fint, ungene er iallefall strålende fornøyd med den som pizzaost eller ostesmørbrødost.

Skrevet

Enten kjøper vi soyaost i butikken (jeg har funnet tre forskjellige typer; "cheddar", smelteost og en annen jeg ikke husker hva heter). De blir litt rare når de smelter, ser litt ut som snørr, hehe, men mini liker det. Hvis vi ikke har det, har vi bare på ekstra mye fyll. Pitabrød med tomatsaus, kylling, mais og spinat er skikkelig godt! Det spiste jeg da jeg ammet sønnen min. :)

Skrevet

Hvis hun kun reagerer på laktose kan du jo bruke vanlig hvitost:)

Skrevet

Du kan også prøve vellagret norvegia. Den kan min tantegutt spise på pizza, men det er det eneste av vanlig ost han kan spise.

Skrevet

Tåler ikke melk i noen form, så da må det evt bli tofu-/soyaost. Tusen takk for tips! Da får jeg se hva jeg finner. Idag gikk det fint uten noe som helst, men som foreslått over var det masse fyll; skinke, kjøttboller og pølse i tillegg til løk, sopp, paprika og mais.

Skrevet

Det går veldig fint å strø potetmosflak over pizzaen. Da blir den veldig lik på vanlig pizza.

Skrevet

Hva med Mozarella? Den er laget av bøffelmelk, tåler du ikke det heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...