Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Er så klar for et barn til, men tør ikke prøve fordi jeg jobber i vikariat ( er 4 året på vikariat). Må liksom time svangerskapet på dagen da nærmest for å kunne få barn. Har kolegaer som har jobbet bare vikariet i både ti og femten år. Føles så urettferdig å ikke kunne få barn:(
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Jeg fikk nr.2 da jeg jobbet i vikariat. Jeg var arbeidsledig men måtte få jobb før vi kunne prøve på nr.2. Fikk vikariat og satte igang prøvingen. Ble gravid etter 2-3 mnd. Hadde inntekt 6 av de 10 siste mnd og fikk foreldrepenger. Var i permisjon, litt arbeidsledig igjen og så fikk jeg fast jobb. Ville ikke ventet i årevis på en fast jobb når man ville ha en unge til.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Jeg jobber som lærer og får derfor nye jobber i løpet av sommeren. Så jeg tør ikke bli gravid før sommeren fordi jeg er redd jeg ikke blir ansatt dersom jeg er synlig gravid. Så jeg kan bli gravid fra august av, men da har jeg akkurat et år på å bli gravid, fullføre svangerskapet og permisjonen. Så dersom jeg har dritflaks og blir gravid med en gang, så kan jeg toppen ha 3 mnd. perm. Men sannsynligvi tar det jo en stund å bli gravid, og da får jeg kanskje bare tatt 1mnd perm. - jeg må jo være klar til jobb igjen neste august... umulig å få seg jobb etter at skoleåret har begynt. hi
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Du begynner da selvfølgelig prøvingen i juni. Selv om du blir gravid med en gagn vil det ikke vises når du får nytt vikariat.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Eller mai alt etter når på sommeren du bruker å få nytt tilbud.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Du får jo også betalt foreldrepermisjon og blir hjemme 1 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå