Gå til innhold

Jeg får 14000 i trygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får 14000,- utbetalt i trygd hver mnd + bostøtte på ca 2000.

Hvor mye tjener dere som ikke har høy utdanning om dere jobber fullt?

Vil bare se differansen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags trygd er det snakk om da, er du ufør?

Jeg jobber fullt og har ca 21.000,- utbetalt i måneden pluss årlig bonus. Om jeg skulle bli ufør ville jo det bety er betydelig nedgang i utbetalingene hver måned.. Har heldigvis en uføreforsikring som vil gi en grei utbetaling om det skulle skje da.

Skrevet

Ung ufør ja :)

Med bostøtte er det 16000,- utbetalt. Jeg føler meg så heldig som har så mye til ikke å være mye egt :)

Jeg klager hvertfall ikke.. jeg er GLAD jeg bor i Norge da jeg ble så syk at jeg ikke kan jobbe.

Skrevet

Heldig du da! Får bare 9000 jeg.. Uflaksen ved å bli kronisk syk når man er lærling... :(

Skrevet

Er du ung ufør da? Varig ufør?

Skrevet

Jobber fulltid i barnehage og har utbetalt 18000

Tror jeg skal bli ufør i stedet, fy fader.................

Skrevet

Jeg kan skjønne frustrasjonen.. to tusen mer i mnd liksom å må jobbe hele tiden.. =/

Skrevet

Jeg har ca 28 000 + gratis mobil og hus telefon, gratis internett og en del forsikringer.

Skrevet

Blir så matt av slike innlegg... tror hi er et troll for ingen som jeg kjenner som er uføre liker situasjonen sin.. verken utbetalingen eller stiuasjonen som gjorde dem uføre. Men så er min vennekrets voksne folk så kanskje det har litt å si..

Skrevet

Er nok et lite troll kanskje, men ikke forumtroll :)

Jeg sier det at når det først ble sånn at jeg er syk, er jeg lykkelig over at jeg bor i Norge.

Er vel bedre å surfe på en lykkebølge enn å la mørke tanker ta overhånd?

og en annen ting.. jeg trur det er en del som innerst inne kan tenke "ah, jeg slipper jobbjaget" og får litt ro, uten at de kanskje tør å si det høyt.

NÅR det først ble sånn, er jeg glad til.

Skrevet

jer nyutdannet lærer, og har 360 000 ca i året. Rundt 23 000 utbetalt i mnd. Jeg og mannen har tilsammen 700 000 ca i året. Vi lever godt ;)

Og jeg håper for GUDS skyld jeg aldri blir varig ufør, for når jeg endelig er ferdig med den lutfattige studenttilværelsen, og har begynt å få litt penger mellom hendene, har jeg blitt vant med en livstil jeg nyter godt av:p Aldri mer nudler til middag fordi jeg ikke har råd til skikkelig mat!!! Whoop Whoop!

Skrevet

Jeg har ca 14-15000 utbetalt og jobber 100 % i butikk.

Skrevet

Husk at om du blir ufør anonym 10:12 så følger det endel andre ting med. Som for eksempel kroniske smerter og tanken om at man aldri vil bli frisk nok til å jobbe igjen.

Vær glad du er frisk og kan jobbe. Vil du tjener mer så har du faktisk muligheten til å ta en høyere utdannelse. En mulighet en ufør heller ikke har.

Skrevet

Har 13500 utebetalt. Jobber 50%.

Er jurist.

Skrevet

30 900 etter skatt, 43 000 brutto, er førskolelærer !

Skrevet

Jeg er anonym 10.12 ca, hun som jobber i barnehage

Jeg er selvfølgelig glad for at jeg ikke er ufør, og jeg holder på å utdanne meg videre for en dag å få høyere lønn.

Og jeg unner uføre å ha det godt, det er ikke det.

Er bare litt sliten, og føler jeg får ingenting igjen for jobbinga for tida, var nok derfor jeg reagerte som jeg gjorde.

Skrevet

Vi er begge uten noen form for utdannelse, hadde jeg hvert i 100% stilling ville jeg hatt 23000,- utbetalt i mnd. Mannen jobber 100% og har 35000,- utbetalt i mnd.

Skrevet

Hvorfor er det så mange som ikke kan lese hva HI spør om? Nemlig hvor mye folk UTEN utdannelse tjener... Så hvorfor svarer førskolelærere og til og med en jurist?

Skrevet

Betaler veldig lite skatt du. Mye lån?

Skrevet

Ingen utdannelse etter videregående, har utbetalt ca 21000 i mnd.

Skrevet

Ett års skole etter videregående. Ca 19000 i mnd. pluss firmatelefon.

Skrevet

Er det ikke flaut å være ung føre trygdet?

Du må virkelig være syk da..

Regner med du ikke har barn??!

Skrevet

Er det ikke flaut å være ung føre trygdet?

Du må virkelig være syk da..

Regner med du ikke har barn??!

Skrevet

Hvorfor skal man være flau over å være ufør ? Det er som regel en situasjon ma ikke velger å havne oppi, og synes det er bra HI ser det positive i det. Samme om det er barn i bildet, uføre er ikke nødvendigvis dårlige foreldre.

Skrevet

Er det ikke flaut å være så uvitende, 22.45?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...