Gå til innhold

Tips for å få baby til å ta smokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Har ei lita jente på ti dager som har sugebehov. Ammingen er godt i gang, så eg lurer på korleis få ho til å ta den?

Den kommer i retur ;)

Broren henas brukte meg som smokk ogbdet vil eg unngå denne gangen.

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Mitt første barn brukte også puppen som sutt. Jeg bestemte meg for at det absolutt ikke skulle skje med barn nr 2 så jeg handlet inn smukker i alle forskjellige slags merker.

NUK sine i silikon er den eneste smukken som funker her i huset.

Den er anatomisk utformet og jeg har hørt om andre som også er fornøyd med de.

Skrevet

Dypp den i melk:)

... og vær tålmodig;)

Skrevet

NUK var forøvrig en favoritt her også. Men lurt å prøve mange forskjellige,

Skrevet

Er mange som bruker Nuk ja. Eller de runde smokkene, type Trøst smokk. Også må du trene med henne. Ikke alle barn som får til å holde smokken i munnen med en gang så det kan være du må sitte og holde litt på den for henne.

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

LIllegutt her har også et enormt sugebehov, så vi begynte med smokk allerede på sykehuset. Jeg skylte den i lunkent, kokt vann så den ikke var kald, og så prøvde jeg bare å gi den en tre-fire ganger etter hverandre (den ble spyttet ut ganske raskt de første gangene, men han tok den med en gang igjen). Så satt den :) Siden har den vært en stor favoritt, til glede for lillefingeren til mamma og pappa ;)

Jeg vet også om noen som dypper den i sukkervann før de gir den, men usikker på hvorfor...

Skrevet

Takk for svar!! Skal handle inn forskjellig. Har de på apoteket mest sannsynlig?

Når ho fyrst får taket på smokken henger den, men ho blir sint etter ei stun for at det ikkje kommer noko meir.

Eg skal være tolmodig :)

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Jeg kjøpte MAM sine på apoteket, 0-2 mnd, de funker supert her :)

Skrevet

Her har bare NUK funket på begge guttene i starten. De har gått over til MAM når de har nærmet seg året, men før det har de ikke villet ha noe annet enn NUK. Har hørt om mange som har den erfaringen. Har hørt at dersom babyen ikke tar NUK, tar han ikke smokk i det hele tatt. Hehe. :)

Ellers er det bare å være tålmodig ja. Putt den inn, gang på gang. :) Kan hjelpe å holde den inne og rugge litt på den også. :)

Skrevet

Kor selger de NUK??

Skrevet

Mine to første fikk jeg aldri til å ta smokk uansett hvor mye og mange jeg prøvde.

Tredjemann derimot elsker smokken sin, men det først fra da han var et par mnd. Før det var jeg sokken også hos han.

Skrevet

Babyer er vanedyr. Så innføring av smokk bør helst skje så tidlig som mulig.

Her spyttet vesla ut smokken, men vi puttet den inn igjen. Tilslutt så " ga hun opp" og hun tok den. Til stor glede av både mor som ble brukt som smokk :)

bare prøv mange forskjellige. Her i huset har jeg sikkert brukt rundt 1000 kr på smokk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...