Lilleprinsesse08+ Baby 2012♥ Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Fikk ei nydeli prinsesse mai 2008, skal i starten på februar ta ut hormonspiralen såm har vært inn i litt åver 2 år, gleder meg veldig til å starte prøvinga:) noen som veit hvor lang tid det tar før mann blir gravide? veit det varierer fra person til person men ønsker å høre me dere som har hatt hormonspiral!?=)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Jeg tok ut hormonspiralen i midten av juli, da hadde den vært inne i 3 år. Fikk første og siste mens i slutten av august, også testet jeg positivt i begynnelsen av oktober. Nå er jeg 21+2. Må legge til at vi faktisk ikke rakk å begynne å prøve engang før spiren satt.
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Hei! Jeg har også ei skjønn trulte som ble født i mai 2008 + at jeg har ei som er født i 2005 også Jeg er litt i samme situasjon som deg nå, -har hormonspiral som har vært i siden tulla var 5 mnd, og har planer om å ta den ut snart og starte prøvingen på nr.3 Men jeg og mannen min venter til april/mai, tenker jeg, fordi det for oss liksom ikke passer helt å begynne før det. Men samtidig håper jeg inderlig det vil klaffe på (helst) første forsøk, for ift vår livssituasjon og jobb og sånt, så hadde det passet aller best å få en baby i janua/februar neste år... Så jeg har også stilt liknende sp.mål som deg her inne på forumet, og har fått varierte svar på hvor lenge det tok før folk fikk det til å klaffe. Mange sier de ble gravide før de i det hele tatt rakk å få mensen, mens endel har klart det på 2.pp. Men det var også et par som brukte endel måneder, og de anbefalte meg å ta ut spiralen NÅ, slik at hormonene og syklusen rekker å normalisere seg igjen før prøvingen skal starte, og dermed forhåpentligvis øke sjansen for å få det til å klaffe når man vil. Så jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre..for hvis jeg tar den ut nå, så er jeg redd for at vi skal være så "uheldige" å bli gravide før vi bør, men samtidig er det kjedelig hvis det skal ta flere måneder etter at jeg har tatt den ut i april, før det klaffer. Så jeg må nok snakke litt mer med mannen min om detta.... Hørte også det var ei som fortalte at man blir anbefalt å vente prøvingen til man har hatt mensen en gang etter uttak av spiralen. Dette vil minske sjansen for abort, for det var noe med at da får veggene i livmora gjort seg mer klare til å ta imot et befruktet egg. Så det er noe å tenke på og -selv om det går helt bra for mange av de som blir gravide uten å ha fått mensen tilbake og. Kan jeg forresten spørre deg: hvor skal du ta ut hormonspiralen? Jeg vil ikke gjøre det hos fastlegen, men hvis jeg skal gjøre det hos en gynekolog, må jeg da ha henvisning fra legen da, eller kan jeg bare kontakte gynekologen direkte? Jeg satte inn spiralen hos jordmora som jeg gikk til da jeg var gravid...
Lilleprinsesse08+ Baby 2012♥ Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 30. januar 2011 Heihei:) Tusen takk får svar:) så kosli å høre at du også har planer om en til:) jeg har prøvd å ringt til fastlegen min for å forhøre meg om akkurat de samme spm som du har. Hadde også tenkt å ta den ut i april ettersåm jeg har mulighet til å ``planlegge`` når nestemann skal komme så hadde det vært litt kjedelig om babyn kom på desember men så opptatt som alle leger er sitter jeg enda å venter på en tlfsamtale, må ringe å etterlyse i morgen;) Er det en spesiell grunn for at du ikke vil ta ut spiralen til fastlegen? vi må kjøre ca. en time for å komme til en gynekolog, så det letteste for meg hadde nåkk vært fastlegen min. kan fortelle deg hva legen fortalte etter jeg har fått prata me hun:) kjempe kosli å vite at du også er i samme situasjon som meg
Mamma'n til Thias Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Jeg gikk til fastlegen i forrige uke - han fant ikke trådene og fikk ikke tatt den ut (max irriterende - en halv dag fri fra jobb, nesten 300,- fattigere og null resultat) Da må man til gyn for å få den ut med hjelp av ultralyd... Kunne vente i ca 4 mnd på time hos gyn. etter henvisning... Men på onsdag tar jeg turen inn til Byporten og time hos privatist. Når vi først har bestemt oss for å prøve på en til så klarer jeg ikke å vente flere mnd!! Lykke til Lilleprinsesse
Lilleprinsesse08+ Baby 2012♥ Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2011 Da har jeg vært til legen å tatt ut sprialen, gleder meg utroli mye til å starte me prøvingen;) Er veldig spent på hvor langtid det tar denne gangen ettersåm spira satt ved første fårsøk sist
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Å, så spennende!! Skulle dere begynne prøvingen med en gang, eller skulle dere vente litt? Beklager, glemte å svare deg på innlegget ditt over her -grunnen til at jeg ikke vil ta ut spiralen hos fastlegen min er rett og slett fordi jeg generelt ikke er så veldig fornøyd med ham, og derfor ikke vil ha noen underlivsundersøkelser e.l. hos ham. Var det forresten ok å ta ut spiralen? Gjorde det noe vondt eller blødde det noe særlig? Husker bare da jeg satte den inn *grøss*, da sleit både jordmorstudent og jordmor med å finne mormunnen, og det ble endel blod -faktisk sprutet det på veggen og, så følte meg ikke helt høy i hatten, nei! Ellers var ikke selve innsettingen spesielt vond, men ser for meg at det vil være vondere å ta den ut...? Uansett: masse lykke til fremover! blir spennende å se når det klaffer -jeg kommer forhåpentligvis etter om noen måneder! ;D
Lilleprinsesse08+ Baby 2012♥ Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2011 jeg har sååå lyst t å starte prøvingen med engang, men trur vi venter til slutten av neste mnd, starten på april har lyst på 2012 barn gleder meg så utroli my, greier nestn ikke å tenke på noe annet:) Det var helt greit å ta den ut, kjente ikke så mye til det, bare at d var litt ubehageli! kom bare litt rosa slim samme dag, men nå så blør jeg ganske mye, men håper d ikke varer så veldig lenge:) Hva var problemet når du skulle sette den inn? høres jo helt forferdelig ut med blod som spruta:S har du hadd den inn lenge? jeg synes d var ganske likt å sett den inn som å ta den ut, er også helt sikker på at det er hormonspiral jeg skal ha nestegang også masse lykke til med deg også, du må fortelle når du tar den ut, kanskje vi blir gravide samtidig, det hadde vært koselig;)
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 6. februar 2011 #9 Skrevet 6. februar 2011 Kjenner meg igjen, hehe..har sååå lyst til å bare starte prøvingen med en gang jeg og Og klarer liksom ikke tenke på stort annet. Jeg har til og med begynt å strikke på en liten baby-dress! Hvis noen spør, så sier jeg bare at jeg har et håp om å bli tante snart (pluss at jeg har et par venninner som skal ha baby, så derfor har jeg liksom flere som jeg har mulighet til å gi den bort til ). Føler meg helt tullete for tida, alt oppi hodet mitt dreier seg liksom om baby ;P Men jeg har akkurat startet i jobb, og jeg tenker det er allright å få jobbet der litt til før jeg blir gravid og kanskje ikke kan utføre jobben like bra pga svangerskapsplager og greier -selv om jeg selvfølgelig håper jeg skal være i finfin form! -men det har jeg ikke vært i de forrige svangerskapene mine -langt ifra, så jeg må på en måte være forberedt på at det KAN bli sånn neste gang og... I tillegg er det veldig kjekt å få termin i begynnelsen av 2012 i stedet for slutten av 2011, og det går jo an å legge det opp sånn når man først driver og planlegger Har nemlig en drøss av familie med bursdag i november og desember -inklusive kjernefamilien, så det er på mange måter uaktuelt å skulle "presse inn" enda en bursdag i den ellers altfor travle førjulstida som november og desember er Har ennå ikke somlet meg til å bestille noen time for å ta ut spiralen. Akkurat nå er det så stress med den nye jobben -masse jeg skal sette meg inn i og ha oversikt over, men jeg tror jeg vil få ordnet det snart Har hatt den inne i snart 2,5 år. Når de satte den inn sleit de bare litt med å finne frem, hehe. -Fant ikke livmorhalsen med en gang. Og jeg var jo så "heldig" å ha en jordmorstudent som rotet rundt oppi der først, og hun var nok litt nervøs og usikker, så det var vel derfor det ble litt ekstra kluss. Hun klarte det ikke -selv etter mange forsøk, og jordmora tok til slutt over og fant frem, hehe... Så satser på at jeg slipper å ha en student til å ta ut spiralen da! Jeg vil gjerne at termin skal kunne bli rundt slutten av januar/begynnelsen av februar, så vi bør ikke begynne prøvingen før i slutten av april, tenker jeg. Men da håper jeg jo veldig at det vil klaffe med en gang også! Blir spennede å følge med deg da! Moro når vi allerede har barn på samme alder fra før av også, og går inn i prøvingen med samme "bakgrunn" -altså hormonspiral Hvor hen i landet holder du til? Jeg bor i sør-øst-delen av Telemark
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå