Gå til innhold

Flere her som har slappe tarmmuskler? Trenger råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er i begynnelsen av 2.trim.og de siste ukene har det gått utrolig tregt med avføringen. Uansett hva jeg spiser, går det ikke bra.

Har vært en del dårlig og har ikke hatt så varierende og sunt kosthold. Men lagt merke til at fiberrik mat bare gjr det verre, kanskje drikker for lite vann, men presser i meg så godt jeg kan, orker ikke mer.

Hver eneste dag dreier seg om å gå på do, det er det eneste jeg tenker på. Og det påvirker så sinnsykt mitt humør om dagen, får dårligere livskvalitet...blir helt gal av dette!

Er det vanlig at dette begynner så tidlig?

Hva gjør dere i slike tilfeller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg må drikke lactulose hver dag hele svangerskapet for å komme på do. og i 3 uker etter barnet er ute. Blir så treg i magen... :(

Skrevet

Lactulose, svisker og rå gulrøtter + masse vann og daglig dose tran.

Spis kylling og fisk i stedet for biff og svin, spis super grovt brød og aldri loff. Spis fullkornris og pasta i stedet for den hvite typen

Rå gulrøtter ble min redning altså

Skrevet

Takk for tips, jenter.

Lager sånn sviskedrikke og spiser litt svisker, men det medfører bare ubehag i magen og ting kommer ikke ut ordentlig allikevel...

Får skikkelig oppblåst mage av nesten alle grønnsaker og frukt, unntatt bananer.

Loff spiser jeg nesten aldri, tar grovt brød av og til, kjøtt har jeg nesten sluttet med, da det blir for tungt for magen...det blir mye romling og problemer etterpå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...