Gå til innhold

Svært ulike start på svangerskapet, normalt?


lillegutt+spire<3

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor langt jeg egentlig er kommet med lille spire nr 2.

Skulle hatt mensen rundt 20.jan. Og plutselig voks magen min enormt og mensmurringer til de grader og hodepine og tissing døgnet rundt. Testet 2 dager etter IKM, og testa da negativt... Men i går, 8 dager over, testa jeg positivt:) I følge forrige mens skal termin være 27.sep. 6 uker på vei. men så tok jeg den testen med ukeindikator i dag. og den viste gravid 1-2. altså 3-4 uker på vei.

 

Sist jeg var gravid spydde jeg bare dager etter befruktning og var mye dårlig det første trimesteret. Merka med en gang at jeg var gravid! Og hadde sykt ømme pupper. Denne gangen er jeg ikke kvalm i det hele tatt, og har ikke noe tegn til ømme pupper. Føler da at jeg ikke er like gravid som sist:p Noen har har noen erfaringer eller noe lignende? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Lillemor =)

 

Jeg har d på akkurat samme måte som deg.

Første sv.skap kasta jeg opp omtrent til den dagen jeg fikk veslejenta. Trodde d var omgangssyke som var igang da jeg tok en test som var positiv. Var da i underkant av 5 uker på vei.

 

Mens denne gangen derimot.. Har ikke vært kvalm i d hele tatt, men har ømme pupper da.. Men alt i alt så føler jeg meg ikke gravid.. tenker nesten ikke på at jeg er d en gang. Nå har jeg riktig nok ikke vært d så lenge enda da, men :P Er 5 uker på vei, så vet jo at kvalmen kan komme.. Men syns d er litt "skummelt" å ikke ha noen plager i d hele tatt denne gangen?

 

Kan hende du har hatt sen eggløsning og derfor har blitt forskjøvet litt.. Eller så er ikke den testen med ukeindikator pålitelig nok. Har hørt noen sier man ikke skal stole fullt på den. Selv tok jeg en CB med ukeind. denne gangen 3 dager før IKM og fikk opp1-2 altså at jeg var i uke 3-4 og d stemte. D at du har fått "mage" nå skyldes nok at du er veldig oppblåst.. Jeg var d selv i begynnelsen, er d litt enda, men den har kommet mer til hektene igjen nå ser jeg :P Mindre gass også :P

 

Håper du finner ut av d da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurte på akkurat det samme i dag! har du funnet ut noe mer lillemor?? fremdeles annerledes dette sv.skapet enn ditt forrige??

 

Jeg syns det er så merkelig... testet positivt i går, er 4 uker nå... har ømme pupper som sist jeg var gravid... ellers er det veldig annerledes!

sist var jeg veldig kvalm, måtte spise før jeg fungerte...det kan jo skje nå også, men foreløbig har jeg bare mista matlysta helt.

forrige gang uteble mens helt, denne gangen spottet jeg på dag 10 dpo og har hatt en bitteliten blødning i dag 16dpo...

 

Er det mulig at jeg bare har veldig forskjellig start på dette svangerskapet? burde jeg bekymre meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...