Gå til innhold

Hvordan var toårskontrollen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av en eller annen grunn syns jeg det er litt skummelt, skjønner ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lille (då 2 år og 2 mnd) sat på golvet og leikte. Prata med seg sjølv. Helsesøster snakka litt med meg ang. utvikling. Deretter sette HS seg ned til jenta vår og prata med/til jenta, for å få eit inntrykk av språket.

Lille er/var ganske redd framande, så ho sa ikkje så mykje, men då HS sette seg opp på stolen sin igjen kom lille bort til meg for å vise meg ein leike, og då snakka ho til meg så HS fek høyre sjølv at ho kunne :o)

Måling av vekt og lengde

Legesjekk:

* undersøkte hoftene

* lytta på hjarte og lunger

* såg i øyrene

* såg på grovmotorikken (Kan du springe? Kan du hoppe? Kan du krype?)

* såg på finmotorikken (enkelt puslespel med eit kvadrat, ein sirkel og ein trekant)

Synest det er kjekt med kontroll eg :o)

Skrevet

Min toåring (2,7 mnd ved kontroll) er syyykt sjenert av seg, så hun hadde ikke til hensikt å si noe som helst, så hs måtte bare ta mitt ord for at alt var i sin skjønneste orden, språklig, mentalt og sosialt.

(spurte prater hun, har hun venner etc)

Hun hadde ikke til hensikt å bli undersøkt av legen heller, satt klistret på fanget mitt, men legen sa det var greit å droppe undersøkelse om jeg mente hun var frisk ellers. Fikk kikket i ørene hennes, men dett var dett.

Og når vi skulle gå ville datteren min bæres, og legen sier høyt mens hun later som om hun noterer "Kan ikke prate. Kan ikke gå." og ler godt, heldigvis :P

Skrevet

Hahahah, Magrat, der beskrev du mitt mareritt :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...