Gå til innhold

Valg av navn til barnet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere blitt enige om valg av navn?? Hva med dere som ikke er sammen lengre/aldri vært sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han gjorde det slutt og flyttet ut mens jeg var gravid så jeg fikk full foreldrerett og bestemte navnet alene (og barnet har kun mitt etternavn)

Skrevet

var sammen med bf til ca 3 mnd før barnet ble født. Vi "bodde" sammen men jeg hadde aldri adressen min hos han. Så da får man foreldreansvaret alene og bestemmer alt som gjelder barnet.. så jeg bestemte hele navnet på barnet. Både fornavn og etternavn.

Skrevet

Jeg bestemte, han fikk beskjed:)

Skrevet

Valgte HEELT selv...en av fordelene med å være alenemamma...og bf her vet ikke engang hva ungen hans heter..:P

Skrevet

vi var aldri sammen. Bf kom med ett navneforslag etter og ha vert fraværende i nesten 7 mnd. innen den tid hadde jeg allt bestemt navn og det navneforslaget hans synes jeg heller ikke var noe fint.

Da bf ei heller ville signere farskapspapirer ved fødsel så bestemte jeg hele navnet selv. barnet har kun mitt etternavn.

Som noen andre her sa... en av fordelene med å være alene :)

Skrevet

Da det ble slutt valgte jeg navnet til minsten(som ikke var født enda) og tok vekk mellomnavnet på den eldste(som hadde pappans etternavn som mellomnavn). Det ble ikke populært og vet enda ikke hva han kommer til å gjøre mtp det. Men når han har oppført seg som en dritt mot både meg og barna og dessuten ikke bor i norge lengre så synes jeg ikke at jeg skylder han noe.

Skrevet

Vi var ikke sammen når barnet ble født, jeg valgte navnet - men han var enig. (fikk spørsmål om han ville det også.) Etternavnet gav han meg ikke noe valg på. Det skulle være hans. Angrer på at jeg ikke sto mer på mitt og diskuterte det mer, eller bare bestemte det. Han bryr seg ikke om barnet, men går til rettsak fordi familien hans står bak og presser, og de vil ødelegge for meg! (det har han sagt. At han vil ødelegge for meg) spente tider her...

Skrevet

Jeg fortalte han hva hun skulle hete til fornavn, og han var enig, heldigvis. Etternavnet er vi derimot ikke enige i. Vi har flere barn og de heter begge sitt navn. Jenta skal bare ha mitt. Han forlot meg da vi fant ut at jeg var gravid med nr3, prøvde å presse meg til abort og var fraværende fra 5.svangerskapsuke, gadd ikke være med på ul engang, så jeg syns egentlig ikke han har noen rett til å uttale seg der. Men jeg forklarte bare at, for det første; skriver han ikke under så får hun automatisk mitt navn fra folkeregisteret uansett. Og for det andre; om hun vil hete det samme som brødrene når hun blir eldre så får vi endre navn da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...