Gå til innhold

Lite gjennomtenkt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor tror studenter at NAV skal hjelpe dem økonomisk, når de velger å få barn under studietiden????. Er selv oppvokst med ideologien om at man utdanner seg, skaffer seg bolig og jobb først!.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav?

Jeg var selv student når jeg ble mamma, hadde ingen jobb ved siden av studiene, så eneste inntekt for min del var de kjære foreldrepengene man får av lånekassen, og engangsstønaden man også får når man ikke har opparbeidet seg andre rettigheter.

Skjønner ikke helt hva du vil med innlegget ditt.

Men for meg fungerte valget av å starte familie samtidig som jeg var student helt supert. Aldri hatt så god tid sammen med min familie som da. Heldigvis jobber jeg i skolen nå og har mulighet for alle ferier sammen med de.

Skrevet

Det virker som om noen på død og liv skal bli ferdige med unger mens de studerer. og suttrer når de ikke får mer penger fordet. Poenget med å bli foreldre er jo at man kan forsørge både seg selv og barna sine, så hvorfor forstår ikke studenter dette?. Hvorfor skulle liksom Nav hjelpe de økonomisk når de selv har valgt å få barn i en slik situasjon?.

Det ble også dratt frem i et tidligere innlegg her inne, at det var så urettferdig at aleneforsørgere fikk så mye penger, så hvorfor skulle ikke studentforeldre få det også??!... Det kan være mange grunner til hvorfor aleneforsørgere får overgangsstønad, men det å bli gravid under studietiden er faktisk et valg man tar, hvor man vet hva man har å forholde seg til. Blir veldig feil å tro at Nav skal dytte penger i huet og ræva fordi man ikke greier å tenke lenger enn nesetippen sin.

Skrevet

Øh, det er også et valg man tar når man får barn med menn som man enten ikke er i forhold med, eller har et DÅRLIG forhold som nok kommer til å sprekke også.

Skrevet

Studenter har en del rettigheter allerede, som stipend og lån. Og de får vel engangsstønad ved fødsel.

Angående planlegging, så kan man ikke forlange at alle som blir gravide før de er ferdig utdannet, tar abort uten videre.

Skrevet

?!

Vi er også studentforeldre og vi har aldri trodd at vi skulle få penger fra NAV. Klarer oss utmerket på pengene fra lånekassen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...