beggeto Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Vi har en 30 år gammel pulk som vi har prøvd en gang. Sambo som dro den og han syns ikke det var noe særlig. Går en del på ski og vil helst gå alene da han sier det ikke går an å gå skikkelig med pulk. Den pulken hadde ikke noe fjæring i draget så jeg tenker at det kanskje ville vært annerledes med en ny pulk. Så lurer på hva dere skigåere mener om det, om det går an å gå "ordentlig" (uten rykk og napp) med en ny pulk. Og om vi bør investere i en ny en. Vi har to barn, ei på 3 år og en på 6 mnd så lurer også på hvordan man gjør det praktisk når man har to barn. Går det greit om den største sitter oppå pulken f.eks? Andre med tilsvarende aldersforskjell som har erfaringer? Hvor lenge blir det aktuelt å bruke den? Hvilke type turer går dere på? Som sagt, sambo vil gjerne gå på ski for å trene, og jeg vil gjerne være med og at vi skal ha familieopplevelser..
Gjest Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 Vi har vært endel på tur med pulk. Vi har fjellpulken kjøpt på xxl. Den har fjæring, men man kjenner jo at det rykker. Vi har barn med omtrent samme aldersforskjell. Når den eldste har vært lei av å gå på ski selv har han enten sittet på pulken foran eller på akebrett hengende bak. Ulempen er at den eldste ikke holder varmen i lengden så man er avhengig av at den eldste kan gå endel selv. Det finnes forresten dobbeltpulk man kan kjøpe også. Ang. Alder. I år er minste gutten 3,5 år og vi tar med pulken fortsatt selv om han går mer og mer.
Har 2 jenter Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 Jeg går endel med pulk, og synes det går overaskende greit. Har fjellpulken, og hvis en bruker skulderselene(gjerne i kryss foran) er det enda letteret. Jeg er i permisjon nå, og går ca 2 turer i uka. Perfekt trening:)
MsMoneyPenny Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Vi har også en gammel pulk, litt nyere enn din, men konseptet til Fjellpulken har vært ganske likt i løpet av disse årene. Har prøvd en ny Fjellpulken med fjæring, og den er behageligere, men kjenner likevel at det rykker. Et tips kan være å kjøpe ny sele som er polstret, dette vil hjelpe endel på komforten.
Marbella Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Vi har dratt ungene ungene våre i pulk og kjøpte pulk for 12 år siden og brukt den til alle 3:) Hvis du skal ha en i pulken og en sittende oppå vil jeg tro at lengden på turene begrenser seg, tror det blir kaldt og lite konfertabelt og sitte der noe lenge, men for kortere turer eller bare for en lite pause er det ok:) Våre gutter har vært ganske gode på ski når de har vær 3,5 år, så da har den ene sittet i pulken og den andre har snørekjørt etter meg. Rykk og napp når du går har med teknikken og gjøre:)
kroi Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Vi har hatt forgjengeren til Nordic Cab http://www.nordiccab.no/Menu/Forsiden og var superfornøyd med den. Barna blir ikke sittende i snøen, det er plass til begge ved behov, og du kan bruke den til sykkel eller hund eller begge deler. Den er dyr, men har mange bruksområder både vinter og sommer. Den er super å trekke.
Marbella Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 Hvordan er den på lengre turer?? Skråland og utenfor oppkjørte løyper??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå