Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Jeg skal søke et masterstudie til høsten, krysser fingrene for at jeg kommer inn. Jeg har en kjæreste nå, men vi bor ikke sammen og ikke kommer vi til å gjøre det på minst et år. Datteren min er nå 7 mnd. Men bør jeg velge deltid eller heltid? Får jo bare OS i 2 år til og ønsker ikke ta opp for mye lån, siden jeg allerede har et studielån.... Men kan det bli for hardt med heltid? Jeg kan få litt hjelp en eller kanskje 2 kvelder i uka. Far har 0 samvær, etter eget ønske
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Jeg ville valgt heltidsstudie ettersom du jo ikke vil få utvidet os når det er et masterstudie. M.a.o har du bare 2 år på deg til å få ferdig studie ellers risikerer du et tredje år kun på studielån....
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Du kan søke om å få utvidet OS-perioden når du er under utdannelse :-)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Det siste rådet er jo litt misvisende.. Du kan dessverre ikke søke det så lenge du har en bachelor, utvidet os er kun forbeholdt nødvendig utdanning. Dvs hvis du kun har vgs, unntak yrkesrettet, da har du også en utdanning. Så utvidet os er kun for de som ikke er ferdig med en utdanning, samme om det er yrkesrettet fra vgs eller høyere hvis man kun har studiekompetanse fra vgs.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Ja, det er sant. Beklager...Tenkte ikke på at hun selvsagt har en bachelor når hun skal søke master... Men kan jo hende man kan søke om det likevell? Skader jo ikke å undersøke saken ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå