Gå til innhold

Hva med Moses....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tygd litt på det noen uker nå, og synest navnet blir finere og finere....!

Jeg liker uvanlige men solide navn....og bryr meg ikke så veldig mye om hva andre mener. Men har nok en jobb forran meg for å overbevise min bedre (?) halvdel.... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje Moses kommer til å bli et populært navn om ti-tjue år, men det må liksom modnes litt ennå hos de fleste.

Skrevet

Hvor mange tusen år må til før det modnes nok tro...? :P

Skrevet

Det som er spesielt med Moses er at det nok ikke er et hebraisk navn, men det virker å være egyptisk. Moses vokste jo opp ved det egyptiske hoffet og fikk et navn der. Selv om fortellingen altså heter "Moses i sivet", kunne han ikke ha fått navnet Moses allerede da.

Det var en egyptisk farao som het Tutmosis.

Skrevet

hehe ;)

Men nå var vell ikke akkurat Noah ett veldig brukt navn i Norge før nylig heller så vidt jeg vet?

Skrevet

Begynner man å grave i Bibelen, finner man mye fint. Selv tygger jeg litt på Habakuk. Tror kanskje det også vil ha modnet om noen år.

Skrevet

Nei, det trengte noen tusenår det også :)

Skrevet

Eller hva med

Ezekiel

Jeremiah (Jerry)

Zachary (Zack)

Abraham (Abe)

Caleb

Joseph

Jonah

?

Jeg ville sterkt vurdert Jonah og Moses dersom jeg fikk en gutt, så det er kanskje best om jeg ikke får det da... Men Jonah er nydelig syns jeg!

Skrevet

.......er du ironisk nå eller mener du det......? ;)

HI

Skrevet

Interessant det siste navnet i lista di; ?

Noe a la Prince da han byttet :)

Skrevet

Esekiel er kjempefint - men kjenner en liten som heter det.

Ellers liker jeg godt Abraham og Josef.... Abraham var jo mye mer vanlig i Norge for bare 60-70 år siden.

Jeremiah, Zachary og Jonah er litt for amerikanisert for meg om du skjønner hva jeg mener :)

HI

Skrevet

Hun spøker helt sikkert! Et annet sted så jeg et fortvilet innlegg fra en gutt som hadde et italiensk etternavn som begynte på picc- og han ble veldig plagd av omgivelsene på grunn av dette.

Angående amerikanske navneformer er det jo mulig å bruke de norske formene Sakarja, Jeremia eller Kaleb. Men personlig ville jeg heller kalt en gutt for Zack enn for Sakarja.

Skrevet

Hvis det er bibelske navn du går for, har du vurdert Joel? Synes det navnet er utrolig fint og ikke så veldig fint.

Vi skal å ha bibelsk navn på gutten, men har funnet et som ikke er så veldig vanlig, så vil ikke røpe det :)

Skrevet

Synes den norske varianten Sakarias er fint eg då.

Skrevet

Joel blir for amerikanisert i uttalelsen for meg tror jeg.

Vi går ikke bevisst for ett bibelsk navn, men ikke noe minus med navn som har litt tyngde synest jeg.

Jeg har bare plutselig falt veldig for Moses.... :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...