Verbena Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 det er faktisk den beste teorien jeg har! For nå har jeg søkt på alt jeg kanskje muligens kan være kvalifisert til og enda litt til i over 2år. Og hva har jeg fått, jo noen uker med vikariat og noen dager innimellom som vikar. Jeg har vært på mange intervjuer og jeg får bestandig knall tilbakemeldinger, men noen jobb gir de meg ikke nei... Så jeg må være på en "ikke gi jobb til disse"-liste! Nav har det vært lite å hente fra, selvom jeg har vært gnagsår og det som værre er på mitt lokale kontor. Så hva gjør jeg når dagpengene mine går ut om 2uker? Jeg gjør det jeg har forsøkt å unngå så langt,melder meg som vikar i barnehagene rundt her. Grunnen til at jeg ikke har villet gjøre det før er pga yngste gutten min som er en håndfull for å si det mildt, og derfor har jeg et stort ønske om å få bruke akkurat den tålmodigheten min på han. Men nå må jeg jo bare. Så får bare tålmodigheten bli brukt opp på jobb og våre ettermiddager/kvelder/helger får bare bli et mareritt når gutten har sine dårlige dager. Men men... alt ordner seg vel for snille jenter, tilslutt! Får bare håpe at noen synes jeg er snill snart....
Anne-B. Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Eg skjønar kva du meiner. Er der selv, men ikke med så lang fartstid som deg. Sympati til oss og kryssede fingre!
meg & to små vampyrer Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Å, jeg har vært der du er nå! Men til slutt ordner det seg. Snill jente eller ei, he he:) Jeg merket at plutselig løsnet det for meg. Fikk noen vikariater og sånt fra steder jeg hadde søkt og fått avslag. Veldig bra. Og når man først får noen vikariater så går det ofte lettere av seg selv. Nå har jeg faktisk fast jobb, noe jeg syns er helt utrolig.
Bubba75 Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Jeg er nok også på den listen... Er heldig og har en 50% jobb, men innen noe helt annet enn jeg er utdannet innen. Søker alt som er det minste relevant, blir alltid innkalt til intervju, men det er også alt. Nå har jeg vært vikar på en aktuell arbeidsplass en stund, men ble akkurat "forbigått" (det føles slik for meg hvertfall) på en jobb der den ledige stillingen ble gjort om fra slik den var før, og ei med en annen utdannelse fikk den. Ikke bra for selvtilliten, men jeg blir jo spurt om å være vikar hele tiden, så det kan jo ikke være at de ikke er fornøyd med den jobben jeg gjør eller.
Gjest Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Velkommen i klubben. Her serveres det venteboller og mot-suppe og selvtillits-muffins. Vi holder ut og satser på at noe fiiint dukker opp rundt neste sving. :-)
Verbena Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2011 Selvtillits-muffins høres helt fantastisk ut i dag, for den er så langt nede at det frister å spy også gå å legge seg å sove til noen kommer av seg selv å gir meg en jobb! Jeg er ubeskrivelig glad for at jeg ikke har kontroll på hvor mange søknader jeg faktisk har sendt avgårde iløpet av disse 2årene, for hadde jeg vist det ville jeg vært over deprimert for evigheter siden. Kanskje løsningen er å slutte med å være snill? Vi får vel bare vente å se. Og ikke minst holde ut og håpe at den neste svingen kommer fort ;-)
meg & to små vampyrer Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 Ja, snillhet i forbindelse med jobbsøking er oppskrytt! Spisse albuer osv vet du:P Jeg har dessverre kontroll på antall jobber jeg har søkt, jfr jobbsøkerloggen min. Ha ha. Noe å holde på meg mens man søkte osv vet du. Men er enig, det er deprimerende lesning.. Relax-te med perikum i anbefales! Relax og jobbsøkandskriving, og så belønning i mer te og gode bøker:D
Gjest sug lut Skrevet 31. januar 2011 #8 Skrevet 31. januar 2011 Uendelig kjipt og sjølbilde-kvestende vil jeg tro - to år er lang tid! Ønsker deg masse hell i februar, det må da være noen som ser hvor bra du er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå