Gå til innhold

Kjenner man en MA?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om man vil kjenne at man får en MA eller om dette kan skje uten at man merker det?

 

Jeg hadde bittelitt brunlig utflod i forrige uke og tenkte ikke noe mer over dette da. Men nå har jeg lest at brunlig utflod kan være tegn på en MA, og jeg begynner å bli litt bekymret.

 

Jeg er i uke 8 og har fortsatt ingen symptomer. Jeg hadde endel menslignende smerter rundt uke 6, men disse har gått over nå. Jeg har litt såre brystvorter, men bortsett fra det er det ingenting som tyder på at jeg er gravid bortsett fra manglende mens såklart.

 

Jeg skal ikke til svangerskapskontroll før i uke 11. Vil de sjekke hjertelyden da, eller vil jeg ikke få vite om fosteret er i live før ultralyd i uke 18?

 

Og jeg som hadde lovet meg selv å ikke bekymre meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også brunlig utflog og litt blødning rundt uke 10 i mitt forrige svangerskap, fikk da høre hjertelyd og konstaterte at alt var i skjønneste orden. Og det var det jo også:) Ta kontakt med legen din om du er bekymra!! Bedre å spørre legen en gang for mye vettu;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde brunlig utflod en ukes tid i uke 6 i min første graviditet, og det gikk bra! :) Hvis du er usikker kan du dra til fastlegen og han kan henvise deg videre til UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en MA i høst. Blødde lite og hadde ikke noe vondt, men blødde litt hver dag i flere dager. Jeg er nå gravid på nytt og hadde brunlig utflod for ca. 3 uker siden, men da var alt helt i orden :) Legen var ikke i det hele tatt bekymret for den lille blødningen jeg hadde nå, det er veldig vanlig. Men det er mye bedre å ta en tur til legen ög få en innvendig ultralyd slik at du slipper å gå og lure på det. Jeg fikk ikke ro før jeg hadde sjekket det denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en MA i november, i uke 11. Fosteret hadde da vært dødt i to uker. Graviditetssymptomene forsvant litt, men det som virkelig bekymret meg, og som gjorde at jeg tok en privat UL i uke 11, var at jeg i flere uker hadde hatt bittelitt rosa utflod innimellom. Dette har ikke skjedd i mine to tidligere svangerskap.

 

Så hvis du er bekymret ville jeg fått en UL-time, det var det verdt for min del, i og med at man kan gå i mange uker ved en MA før fosteret blir støtt ut.

 

Men håper alt er bra med deg og at det ikke er noen MA - det er jo mange eksempler på at litt farget utflod ikke er tegn på at noe er galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...