Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Tenk dere at dere har en datter/sønn på 12 år.. Dere flytta før noen årsiden pågrunn av mobbing.. Ingen på skolen gjorde noe, ingen hjelpte, ingen tok ansvar. Dere flytta og har budd laaangt fra hjembygda.. Plutselig begynner ungen din å mase på at h*n vil hjem, altså, flytte hjem.. Hu vet fortsatt at de som mobba går på den skolen h*n må gå på. Dere som foreldre, har ikke jobb der.. Men dattera/sønnen maser og gråter.. Hadde dere gjort flyttet hjem igjen? dere vet de er det fortsatt, det er både unger og voksne som er med på trakassering og mobbing.. Ingen gjør noe. Hadde dere latt dattera/sønnen bestemme dette? eller påvirke valget?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 Ville ha kontakta skulen og snakke om probleme. Så vurdert ut i fra det.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 Ville først og fremst funnet ut om det er mobbing på den nye skolen også som gjør at h*n vil hjem, uansett ville jeg snakka mye om dette ut skoleåret før jeg tok noen avgjørelser. Forklart hvorfor vi flytta, og også funnet ut om det var mulighet for nye jobber i hjembygda. En 12åring skal bli hørt, men det er foreldrene som må ta avgjørelsen,
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Ja. Det har blitt gjort, når vi bodde der.. Det gikk nesten så langt at vi var nødt til å anmelde.. Fikk tips fra forskjellige hjelpesystemer, att det var best å flytte.. Har fått et bra liv her, men begynner nå at 12åringen vil hjem, igjen.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #5 Skrevet 29. januar 2011 Ja.. Her situasjonen er, så er det ingen mobbing inn i bildet. 12åringen har det bra, og liker skolen. Hatt noen runder der vi prata om hvorfor vi flytta, hva som har blitt værre, og om det har blitt værre, noe vi ikke har kommet fram til at det har blitt. Ja, Enig at 12 åringer skal bli hørt. :-)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #6 Skrevet 29. januar 2011 Nei jeg ville ikke latt ungen bestemme dette når det fungerer greit på denne skolen og dere har jobber. Hvor lenge har dere bodd på det nye stedet?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #7 Skrevet 29. januar 2011 Det må jo ligge noe bak dette. Jeg hadde spurt og gravd for å finne ut av hvorfor h*n vil hjem, også hadde jeg vurdert det derfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå