vier5 Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Lurer litt på dette med vannfødsel, det høres så flott og fint ut. Har tidligere to "klassiske" fødsler bak meg, liggende på rygg med gassmasken limt fast i hånden. Vondt og greit,- som det skal være. Men hører at varmt vann i seg selv er en lindring, samt at det reduserer sannsynligheten for rifter i underlivet. Er sikkert veldig individuelle erfaringer, men hadde vært litt fint å høre hvordan opplevelsen var. Takknemlig for svar.
puskiluska Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 Jeg har aldri vært så lenge i badekaret at jeg har født der, men har brukt badekar masse ved mine to tidligere fødsler. Det er utrolig deilig og hvis du spyler med godt varmt vann på magen under en ri så hjelper det litt på smertene. Det å ligge i vannet mellom riene synes jeg også er helt herlig. Sovnet faktisk mellom riene på sistemann selv om de kom med 1 1/2 min. mellomrom - så det må vel sies å ha en avslappende effekt! Anbefales på det varmeste!
hmmm? Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 jeg fikk prøve å sitte i badekaret ved min forrige fødsel, men det var IKKE noe for meg. Jeg fant aldri noen god stilling og følte meg litt "fanget" om man kan si det sånn.. Jeg tror opplevelsen og effekten av vann og badekar er helt individuell. Tror man kan lese så mye man vil om gode eller vonde erfaringer før fødsel, men man vet egentlig ikke hva man vil før man står midt oppi det hele selv. Jeg ble i tillegg ufattelig kvalm med forrige man og da var det ikke behagelig med varmt vann.. Det som funket for meg var å gå, så jeg gikk sikkert en mil på fødestuen før gutten var ute :oD hehe.. Men det er lurt å prøve å sette seg i vannet om man har muligheten til det. tror jeg ville angret om jeg ikke prøvde ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå