Gå til innhold

Er parabener friskemeldt?

Anbefalte innlegg

• 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man burde kanskje få øynene opp på andre ting enn parabener. Det er jo også forskjellige parabener...methylparaben er jo utvunnet av naturlige råstoffer som blåbær...finnes i bl.a ost etc. Hva med de nye stoffene de "parabenfri" kremene bruker i stedet som phenoxyethanol og ethylexylglycerin...dette har vist seg at Food and drug administration FAD har gått ut med sterke advarsler mot...de er svært hud irriterende i små mengder samt kan skade nervetrådene ref. http://truthinaging.com/body/fda-warning-on-phenoxyethanol

dette synes jeg er mer stressende å tenke på enn noen stoffer jeg får i meg eller ungene får i seg i maten vi spiser. EU komisjonen har jo godkjent methylparaben og ethylparaben og det er gjort mange tester på disse stoffene som viser at det er trygt...men de andre stoffene phenoxyethanol og ethylexylglycerin har de kun gjort få tester på og de viser seg å være skikkelig ille...

hilsen frustrert 3 barnsmor

Skrevet

Syns det står ganske bra informasjon på bl.a . Grønn Hverdag og på Forbrukerrådet sine sider. der finnes det også liste over stoffer

Skrevet

Nei.

Forbrukerrådet har nettopp lansert en ny App som fokuserer på parabener som mest sannsynlig er hormonforstyrrende. Du kan lese om den på Forbrukerrådets hjemmesider og laste den ned hvis du har Iphone eller liknende. Der ligger også linker til mange rapporter som fokuserer på parabenenes skadelige virkninger (men de er litt tunge å lese...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...