Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Jeg og samboer trenger å komme oss litt vekk fra hverdag, rutiner og kjedelig hjemsted..Vi skal til syden i sommer, men tenkte å ta en langweekend ett eller annet sted nå snart i vinter. Kanskje allerede neste helg eller om 2 uker.. Håper selvfølgelig på noe billig, men samtidig at det er spennende o.l. Jeg har sett på ulike reisemål nå, men er fortsatt blank...Jeg er ikke en erfaren reiser for å si det sånn.. Vi vet ennå ikke om vi skal ta med babyen vår, men regner med at det er mest sannsynlig.. Noen som har gode forslag, gjerne av egne erfaringer? Fine reiser som passer fra ons/tors-søndag/mandag? Hva med Krakow?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 Krakow er bra Praha og ? Billige steder er det og Mye shopping i Krakow
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 Krakow har jeg ikke vært i selv, men vil anbefale Sarajevo. Nydelig by, lange gågater, fantastiske shoppingmuligheter og veldig hyggelige mennesker. Pluss at byen har en spennende historie, selvfølgelig. Beograd er også en fin by, men mer "storby", om du skjønner. Dubrovnik er superkoselig, men der var det ganske dyrt, om jeg ikke husker helt feil.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Jeg må legge til at jeg aldri blir lei av Berlin, det er min favorittby av de vanlige turistmålene som London, Paris osv. Alltid noe nytt å se, enkelt å komme seg rundt i sentrum og mange spennede museer osv.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #5 Skrevet 29. januar 2011 Har reist mye rundt i verden, men ikke på så mange "billige" steder. Har vært i alle "standard" storbyer i Europa. Anbefaler ikke Riga og Vilnius, det synes ikke jeg var verdt reisen. Roma er favoritten- blir aldri lei den byen, det er fantastisk- også med barn, synes jeg. Krakow står på lista mi nå. Har hørt mye bra om den byen, både at det er rimelig med hotell/shopping og at byen er vakker.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #6 Skrevet 29. januar 2011 Takk for mange forslag! var vel ikke helt i den prisklassen jeg tenkte da..Roma, Paris, London, Berlin = For dyrt:-/ Dette er en tur vi egentlig ikke har spart penger til, og mer en impulstur, så da må vi tilpasse turen etter lommeboka...
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #8 Skrevet 29. januar 2011 Krakow er ABSOLUTT å anbefale! Nydelig by, med billige- men vakre severdigheter Da anbefaler jeg dere å ta dere en tur inn i Mariakirken, klokken 12 hver dag åpner den kjente gulltavlen seg Et fantastisk syn, selv om man ikke nødvendigvis er kristen. Det er mange gode restauranter i Krakow også, og mye spennende å se på markedsplassen God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå