Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 http://strikkogblogg.blogg.no/1296273475_sinte_mdre_p_nett.html
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 06:40 1. For å promotere egen blogg? 2. Få litt lys på de sinte mødrene som roper ulv litt for høyt, litt for ofte. De som roper høyest og legger ut filmer hvor barna deres blir hentet osv, er som regel de mødrene som faktisk bør ha BV inn i bildet. Ikke hi
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Hvis alle omsorgsovertagelser er såkalt frivillige, hvorfor har man da Fylkesnemnda og går til rettssaker mot foreldrene? Nei, deler av den bloggen tyder på en voldsom naivitet.
Gjest Tale30 Skrevet 29. januar 2011 #5 Skrevet 29. januar 2011 Jeg, for min del, kan skjønne at noen foreldre kan gå ut av sitt gode skinn hvis de mister omsorgen for barna sine. De trenger ikke være gærne, bare fryktelig desperate. Jeg har jo sett noen av disse bloggerne i aksjon, og det er virkelig flere som tydelig viser hvorfor de har mistet omsorgen, men likevel - noen KAN jo ha sannheten på sin side. Tenk så hjelpeløs man er. Hver gang noen kommer med et utsagn mot barnevernet får de reaksjonen: "Ingen ild uten røyk" Barnevernet kan ikke fortelle sin side av saken til offentligheten, og det taler barnevernets sak. Det er sikkert noe barnevernet ikke opplyser her, så denne moren er nok som alle andre gale bloggere. Men vi ser jo faktisk at noen vinner frem etter lang tids kamp. Jeg har vært en kort periode i NAV som arbeidssøker, og må si at jeg er skremt over hvordan det offentlige systemen kan feile. Dersom en prosentdel av feilene som gjøres i NAV også gjøres i barnevernet, ja da kan man tenke seg at noen har blitt feilaktig behandlet av barnevernet. Når det går så langt som til omsorgsoverdragelse skal man vel ha vært gjennom flere instanser, men mange av de som går ut mot barnevernet er jo fortsatt under hjemmebesøk og oppfølging..
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #6 Skrevet 29. januar 2011 Jeg har en del erfaring med barnevern og omsorgsovertakelse. Når jeg leser dette blogginnlegget så ser jeg flere direkte feil der. Det er ikke 2 grunner til at barn blir fjernet fra et hjem, det er alltid en samlet vurdering av flere ting. Barn blir like ofte fjernet fra hjemmene med tvang som frivillig, da må saken avgjøres i fylkesnemda. Hvis det er akutt fare for liv eller alvorlig skade så kan barnevernet hente barnet når som helst i døgnet og fjerne det med makt, de må da kjøre saken i fylkesnemda etterpå. De aller fleste som blir fratatt barna med makt protesterer mot det og kjører knallhard kamp for å få barna tilbake, ikke alltid for de tror at barnet har det best hos dem...men fordi samfunnet forventer at man skal kjempe med nebb og klør for barna sine. Ingen bare gir fra seg barna av fri vilje er den generelle oppfatningen hos naboer, skole osv. De som gir fra seg barn med fri vilje og som har innsett at de ikke klarer omsorgsrollen er ofte de mest fornuftige, hvor det ofte der stor sjanse for tilbakeføring senere. For å ha det klart her inne (igjen): Det er IKKE barnevernet som bestemmer om barnet skal tas ut av hjemmet med makt, det er fylkesnemda (som består av dommer, meddommer og minst 2 fagpersoner som psykolog/familieterapeut osv) som tar den endelige avgjørelsen om det. Det barnevernet gjør er å kjøre saken og fortelle hva de har observert, det er også ofte vitner i slike saker. Vitner kan være naboer, lærer, slekt, beredskapshjem, ansatte i barnevernet, venner av barnet osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå