Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Hun drikker 2-3 ganger om natten. Ingenting på dagtid. Hun er 10 måneder. Hvordan gjør jeg det? Hun blir helt hysterisk om jeg prøver å gi henne vann istedenfor puppen om natten.. Det samme om far prøver.. Hun spiser mye på dagtid.. Skal jeg bare hoppe over en av de 3 gangene hun skal ha pupp? Bare nekte henne puppen og gi flaske med vann uansett hvor sint og hvor mye hun gråter? Også vente 1 eller 2 uker å hoppe over enda ett nattmåltid? Takker for svar.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Nei. Ungen forstår ikke hvorfor den får melk noen ganger og andre ganger nekter du uansett hvor mye den skriker. Du må kutte alle natt måltider på engang. Ungen bør flyttes(eller ligge på eget rom) og far må ta nattavenningen. etter 3 dager blir det lettere. Så det beste er å begynne nå i natt så har dere helgen på de verste nettene.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Takk for svar, det hørtes veldig logisk ut at ungen tenker slik.. men jeg leste på ammehjelpen eller en lignende side at man burde trappe ned, pga ungen er vant til å få mat, og hvis man plutselig slutter å gi melk hele natten så kommer ungen til å være sulten.. Babyen ligger på eget rom HI
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #5 Skrevet 29. januar 2011 Hvor gammelt er barnet? Jeg har en på straks 10 måneder som ble fullammet til 6 måneder. Fra 7/8 måneder har han bare blitt ammet på kveld/natt/morgen hver tredje/fjerde time. Ikke interessert på dagtid.... Har ikke begynt å kutte nattammingen før nylig fordi jeg ikke ville slutte helt med ammingen. Vi har kuttet ett og ett måltid - først på kvelden (fordi det er da jeg orket å ta kampen først) Han våknet MANGE ganger og var hysterisk i begynnelsen, nå sover han fra 18-24. Har fortsatt ett måltid i 04/05-tiden på natten men det orker jeg ikke kutte enda!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #6 Skrevet 29. januar 2011 Så nå at hun var 10 måneder Hvorfor vil du slutte å amme helt? ....de anbefaler jo å amme til 12 måneder og dere er der jo nesten....
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #7 Skrevet 29. januar 2011 Hei Ja, hun er ti mnd. Jeg vil så gjerne amme, men tennene hennes har blitt så spisse og lange. hun fikk tenner veldig tidlig, med med riktig ammeteknikk har det gått greit ----helt til nå. Nå er tennene alt for lange, så jeg er full av sår på brystene pga det Så jeg ser ingen annen mulighet enn å slutte. Men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Bare nekte henne mat? Hun drikker ekstremt mye når hun ammes. Hi
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #8 Skrevet 29. januar 2011 Jeg har 3 barn.. Men, når vi skulle slutte med natt amming/ generelt amming. Så dro jeg faktisk på en liten weekend tur. Puppen og lukta av mamma var borte. Å barna fikk ikke pupp. Å tilslutt glemte de puppen. Var litt skriking 2-3 første dagene. Men så ble det greit Tilbydde vann om de var tørst.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #9 Skrevet 29. januar 2011 Skjønner. Min fikk også tenner tidlig - har 8 stykker som er helt ute nå! Men der gikk heldigvis sårheten over etter at han sluttet å bite i puppen! Da er det sikkert best å kutte alt med en gang og så gi mme på dagtid? De skal jo klare seg uten noe på natten egentlig så tror nok de kompenserer å drikker mer på dagtid om de ikke får i seg noe på natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå