Gå til innhold

Vond kul under armen som vokser og vokser, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen mnd siden oppdaget jeg en kul under høyre arm. Den var ikke vond, og jeg fikk legen til å se på den.

Hun presset og trykte og da fikk jeg vondt.. Str lik en ert ca.

Jeg er jo gravid, så hun ville ikke ta så mange prøver men vi skulle følge med på den.

Nå er det blitt ganske vond/øm, og den har vokst mye.. Den er ikke lenger rund, men heller avlang og like stor/lang som det ytterste pekefingerleddet og jeg kjenner at det er vondt å gå med bher som strammer litt.

Kjenner jeg får litt panikk no, andre som har hatt sånne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg oppdaget en stor kul under høyre arm da jeg kom hjem fra føden med min førstefødte. Ble redd og studerte den lenge. Klarte ikke la være å kjenne på den, og når jeg klemte på den så kom det melk. Det var rett og slett bare en hoven melkekjertel. Den gikk tilbake da melkeproduksjonen stabiliserte seg. Akkurat det samme skjedde da jeg fikk nummer to.

Skrevet

Jeg hadde det samme. Ble sendt på mammografi. De fant ingenting:)

Skrevet

00.32. Hadde du en melkekjertel under armen??

Skrevet

Jeg hadde akkurat det samme. Det er lymfekjerteler og melkekjertler som er hovne. Ingenting farlig :)

Skrevet

Er ikke 00.32, men jeg har en melkekjertel under armen.

Jeg kjente ikke hevelse før jeg var sprengt av melk 5-6 dager etter fødselen. Klemte på kulen som var på størrelse med en ert. Joda kom melk. Asså smakte ikke på den, men helt lik melk. Googlet og forsto at det fantes flere damer med melkekjertler under armene.

Nå noen uker etter har melka i puppene stabilisert seg, jeg er ikke supersprengt lengre, så nå kjenner jeg den ikke lengre.

Kjenner den er der, men den er ikke full og jeg tømmer den ikke. (Har aldri måttet gjort det.)

Skrevet

Ta deg enda et legebesøk istedet for å spørre her :o)

Skrevet

Tusen takk for svar, jada, jeg skal ta med en tur til legen igjen, men siden det var fredags kveld og jeg ikke kommer til noen lege før over helgen, så ville jeg bare lufte det her:)

Men kan jeg ha fått melkekjertel der for 3-4 mnd siden da? Har 9 dager igjen til termin...

Men au, tør ikke å knipe på den:((

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...