Gå til innhold

Når kjente dere spark, 2. gangsgravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 19 uker og kjenner ingenting, er bare så bekymret for at noe er galt :( Syns jeg kjente noe for flere uker siden, men nå har jeg ikke kjent noe på veldig lenge.. Har ikke vært på UL, så har ikke fått den bekreftelsen jeg trenger på at alt er OK.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I uke 20-21 var da tvillinggravid.

Det spørs veldig på hvor morkaka ligger.

Skrevet

Hei!

Er andregangsgravid, 18 uker på vei, kjenner ingenting og er like bekymret som deg, HI :( Godt vi er flere. Er litt beroliget over at et tvillingsvangerskap ikke gir tidlige tegn på bevegelse! Hadde vært enda mer nervøs dersom jeg gikk med to og enda ikke kjent noe.

"Alt er normalt, du vet det innerst inne", sier samboern

Skrevet

Ok, har tenkt at jeg iallefall ikke er gravid med tvillinger siden jeg ikke har kjent noe til nå, men da røyk den teorien ;)

Takk for svar, skal prøve å ikke bekymre meg unødvendig.

Skrevet

Hei!

Er andregangsgravid, 18 uker på vei, kjenner ingenting og er like bekymret som deg, HI :( Godt vi er flere. Er litt beroliget over at et tvillingsvangerskap ikke gir tidlige tegn på bevegelse! Hadde vært enda mer nervøs dersom jeg gikk med to og enda ikke kjent noe.

"Alt er normalt, du vet det innerst inne", sier samboern

Skrevet

Kjente bittelitt en gang i uke 18... så kjente jeg ingen ting mer før i uke22.. Så bare vent, snart dulter å sparker det som bare det ;) Kommer ann på hvordan morkaka ligger og hvem vei babyen ligger ;)

Skrevet

Takk for svar, er litt roligere nå. Alle jeg har pratet med har kjent spart så veldig tidlig når de gikk gravide 2. gang. Med 1. kjente jeg spark i uke 17, og forventet å kjenne det tidligere denne gangen siden jeg vet hva jeg skal kjenne etter.

Morkaken lå foran i forige svangerskap, så gjør det sikkert denne gangen også. Mulig derfor jeg ikke kjenner noe ennå.

Huff alt man skal bekymre seg for med disse små. Får bare vente til UL og håpe på å se en frisk og aktiv liten baby på skjermen.

Får håpe det er noen snille og rolige barn som venter oss da :)

HI

Skrevet

Det er nok ingen grunn til bekymring :)

Selv kjenner jeg spark hver dag og har gjort omtrent siden uke 18, er 20 i dag.. Kjente litt før dette, men ikke regelmessig som nå..

Morkakens plassering har nok mye og si og så har jeg lagt på meg utrolig lite (hyperemesis) og er temmelig tynn fra før så vet ikke om det kan ha noe å si?

Håper alt er bra inni magen og så er det vel ikke så lenge til UL?

Skrevet

Veke 16-17 med første.

Veke 21 (ca) med andre.

Andre gong låg morkaka framfor, og dekka heile området der eg kunne kjenne liv. Det at den låg framfor i ditt forrige svangerskap treng ikkje bety at den dekka heile "liv-kjenne-flaten", morkaka kan jo feste seg kor som helst. Kanskje den dekkar eit større område denne gongen. Det kan uansett ikkje vere lenge til ul no?

Skrevet

Uke 20 med første. Uke 15 med andre. Nå gravid med nr. 3 og er i uke 17. Kjenner ingenting. Hadde det ikke vært for at magen vokser, så hadde jeg ikke trodd jeg var gravid. Har ikke engang sting, som indikerer at livmora vokser. Ikke mensmurringer... hmmm..

Skrevet

I uke 13 ;-)

Men du har vært på ultralyd??

Alt er nok bra skal du se!

Skrevet

Uke 13, og det varierer fra dag til dag. Noen dager er det rocke konsert, og en annen dag er det rolig. tror nok det blir hyppigere etterhvert. Med nr 1 kjente jeg i uke 16

Skrevet

15+3 kjente jeg for første gang. Da kunne pappaen kjenne utenpå magen også, så ble veldig overasket over at det kom så plutselig og kraftig.

kjente det første gang i uke 19 med nr. 1, da kjente ikke pappan det utenpå før 1 uke senere.

Hvis du bekymrer deg veldig kan du ringe lege/jordmor å få høre hjertelyden

Skrevet

uke 21 med førstemann

uke 20 med andremann

I uke 27 kunne pappaen kjenne sparkene utenpå magen.

Skrevet

Er 2.gangsgravid og begynte så smått å kjenne bevegelser i uke 14.

Syns selv det var veeeeldig tidlig, men det var liksom ikke til å ta feil av.

I uke 18-19 ble det et fast mønster og jeg har kjent liv hver dag siden.

Nå er jeg i uke 23 og man kan se tydelige spark og "buler" på magen når babyen sparker fra. Gøy!

Tror egentlig du kan slappe helt av, men skjønner at du venter.

Det er jo så herlig når man endelig kan få den etterlengtede daglige kontakten med nurket i magen. En viktig trygghet.

Med første tror jeg ikke jeg kjente noe konkret før bortimot uke 20 jeg altså.

Skrevet

Takk igjen for mange svar. Ser at det varierer veldig fra person til person, så da er jeg kanskje ikke så unormal allikevel. Har fått sen UL, så er ennå 2 uker til. Har vært syk, så fikk ikke tatt den første timen til UL.

Føler meg ganske desperat til tider med å finne spark og bevegelser, så noen kvelder stapper jeg i meg is og kald saft og alt mulig, men til ingen nytte.

Venter i spenning noen uker til!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...