Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Hadde så vondt, lite melk og betennelser sist.... Å jeg rett å slett gruer meg til å amme igjen! Men denne gangen har jeg kjøpt inn pumpe, ammepute, masse ammebh og salver.... noe jeg ikke hadde sist.... noen som kan komme med tips til hvordan jeg kan lykkes? Hva gjør dere forresten med melken dere fryser? sett i en blogg at noen bruker isbit poser, synes det virket kjempe smart.... tar jo nesten ikke plass! Tar imot alle tips med stor takk! =)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Husk at du må legge isbitposene i en tett boks i fryseren for å hindre at bakterier kommer fra andre varer i fryseren.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Jeg har ammet i 1 år nå og holder fortsatt ut. Jeg har vært gjennom 3 brystbetennelser og i begynnelsen var jeg så sår på brystvortene at jeg blødde. Det som ble redningen for meg var å bruke skjol da jeg ammet. Det var heldigvis ikke noe problem å slute med skjoldene etterhvert. Kjøp ammeinnlegg i ull slik at du beskytter deg mot kulde (kulde= brystbetennelse.). Bra du har kjøpt pumpe, for da kan du pumpe for å få mer melk / lindre melkspreng slik at du ikke får betennelse. For å få mye melk i brystene kan du prøve å amme hele tiden. Jeg tror jeg satt i flere timer i sofaen forran tven og ammet og ammet.. Litt kjedelig men absolutt verdt det.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 bare tips om å slappe av... ikke stresse... drikk vørterøl og ammete.. søk gjerne om ammehjelp for de har mange gode tips... som gjør det mye lettere...!!! Kan hende at neste baby dier på en mer behagelig måte... jeg måtte søke ammehjelp på mitt fjerde barn, for han "klarte" ikke å die skikkelig, og da ble jeg sår, amper, stresset og betent... ikke minst helt utkjørt.. fikk god hjelp og da ble det en annen dans på roser... ikke bare jeg som måtte lære å amme, men også babyssen som måtte lære å die.. det er jo ett samarbeid mellom mor og barn.. (lærte jeg da jeg ammet mitt fjerde barn..) Uansett, lykke til... og skulle det ikke gå, så bruk mme... funker det og vet du!!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 takk for tips! Hvorfor kommer det bakterier fra ander mat varer i melka? isbit posene er knytt igjen, og det andre er jo fryst, trodde det ikke var bakterier i fryst mat? spør litt mye nå, men fryste ikke noe fra da jeg fikk nr 1...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 -pumpe innimellom hvis du får vonde b-vorter, det gjør hvertfall LITT mindre vondt og puppen får en pause. -tenke at det VIL gå over etterhvert -smøre med purilan etter hver amming -ammeskjell Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 Bare ta det med ro her funka ikke amminga med førstemann i det hele tatt. Dårlig med melk og fikk mest blod til slutt. Regnet med samme problem med andremann, men da kom melka med en gang på sykehuset. Var ikke problem i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå