Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Min skal ikke i barnehagen før til høsten, men tenkte å shoppe litt mens det var salg. Er det noen ting som er lurt å kjøpe? Noe de bør ha to eller flere av? Tenker klær, sko, dress osv. Ekstra vogn som kan stå i b-hagen til soving? Hilsen nybegynner
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Har selv 2 barnehagebarn. De har dette i barnehagen hver dag: 2 par sko (ett skift). Nå er det vinter og jeg har derfor Cherrox og Goretex til dem. 1 Vinterdress som helst er vanntett/vindtett 1 sett med regntøy (som alltid henger i barnehagen og som du tar hjem når det behøves å vaskes) 2 luer 2 votter 1 Ulldress til å ha under dressen (men du kan også ha flecce dress/ 2 delt, det har jeg til eldste) Ellers skal det alltid være ekstratøy i barnehagen. I skuffene til barna mine er det : 2 truser, 2 par strømper, 1-2 strømpebukser og ett sett med bukse/genser. Ellers har jeg også støvler og ett ekstra sett med regntøy hjemme som jeg kan ta med hvis noe av det andre skal hjem. Når våren kommer så bytter jeg vinterdressene med vårdresser, og tar bort ulltøy og bruker bomull! Du må selv høre med barnehage og du trenger sovevogn, noen barnehager har vogner som barna kan sove i..men jeg synes det er best med en egen vogn som barnet er vant med. Ellers trenger du bleier. Kanskje også zinksalve om de ikke har i barnehage. Anbefaler også og ha en fuktighetskrem og evt en kuldekrem nå om vinteren stående i barnet sin hylle. Lykke til med barnehagestart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå