Fru M Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Eller kalles det barselhotel? Tenker på etter fødsel. Kan man være der istedet for på barselavd? Usikker på hvordan det der er nå jeg.. Fødte på gamle ahus sist )
3gutter_og_1jente Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 Jeg fikk en brosyre av jordmord, og ja der kan du være etter fødselen hvis alt er normalt..Mer vet jeg ikke da jeg ikke har vært der selv ennå Men hvis det er noen som har vært der hadde det vært fint å få vite mer...
Purr+Purrfect Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Hei. Jeg fødte på Ahus. Man havner alltid på sykehotellet der om man har hatt en normal fødsel. Så det er ikke noe man kan velge. Bare så dere er obs på det. For det hadde ingen fortalt meg. Jeg trodde man kunne velge. Vet ikke akkurat hva dere lurer på, men bare spør.
Fru M Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2011 Takk for svar! Jeg trodde man måtte velge/søke jeg.. Kan man ha besøk når man vil der? Av far og småsøsken? Kan far sove der feks? Var det fint der synes du? Og hvordan er det dersom man skulle trenge noe hjelp? Kan man dra i snora? )
snipp&snapp Skrevet 29. januar 2011 #6 Skrevet 29. januar 2011 jeg har ikke vært der ( enda ) hehe men på nye ahus nå så er det sånn at hvis alt er bra med mor og barn etter fødsel så blir man automatisk flyttet over til barselhotellet etter 2-3timer. er det noe med mor eller barn som gjør at dere trenger hjelp/medisin osv så blir dere værende på barsel/føde avd inne på sykehuset. det koster ingenting for mor og barn å være på barsel hotellet, men far må betale ca 300 kr døgnet om han ønsker å sove der. det er også jordmødre, barnepleier, lege osv inne på hotellet. man står litt friere der inne jeg gleder meg!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 29. januar 2011 #7 Skrevet 29. januar 2011 Man får ikke ha besøk på rommet. I utgangspunktet, jm der vil ha det stille og rolig. Pappan får nok lov å være der. Det koster i overkant av 500 kr døgnet for far dersom han også skal spise der. Da får man selvfølgelig dobbeltrom, enkeltrom dersom far ikke overnatter. Jeg har bare hørt positive ting om sykehotellet. Har ikke vært på rommet, men kantinen der var fin:-)
Purr+Purrfect Skrevet 30. januar 2011 #8 Skrevet 30. januar 2011 Hei. Man får ha besøk av søsken og besteforeldre på rommet, ingen andre. De var veldig strenge på dette! Maten var elendig. Rett og slett helsefarlig.. Litt synd akkurat det. Rommet er akkurat som et vanlig hotellrom. På rommet finner man det meste man trenger, bind, bleier, bodyer (veldig deilig). Det er alltid jordmor og barnepleier på vakt. De kommer hvis du drar i snora ja.
Purr+Purrfect Skrevet 30. januar 2011 #10 Skrevet 30. januar 2011 Det var gammel mat servert om igjen og om igjen. Baconet ble varmet opp på nytt hver morgen. Så det var harskt! Og osten så man at hadde ligget framme maaaange dager. Middagen fra i går ble servert som lunsj dagen etter. Og til og med melken var sur Så da tør jeg ikke tenke på hva som fantes som jeg ikke fikk med meg eller kunne se!
kokosyklus Skrevet 30. januar 2011 #11 Skrevet 30. januar 2011 P-j-u-k!! Enda en god grunn til å velge å reise rett hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå