Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Sønnen min er 1 år, og jeg ammer han flere ganger om dagen. Han begynner å bli veldig stor nå, så det er ikke så lett å finne en ammestilling som han (og jeg) trives med. Lurer på om det er på tide å "rulle inn puppen" snart ? Har jo tenkt å begynne å prøve på nr. 2 innen kort tid, og da vil vi at h*n skal få ha puppene i fred ;-)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Jeg har alltid hatt nok melk, men når snuppa var ca 9 mnd ble det full puppenekt. Da var alt annet mer spennende, og hun hadde ihvertfall ikke tid til å bli ammet lengre;)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Takk til deg som svarte Dytter litt..
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Snuppa her var 14 mnd, da det var nok Da var hun såpass stor at det føltes veldig riktig å avslutte ammingen.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Når guttungen ble 15 mnd, var det full stopp. Fra min side. Det ble veldig kleint og unaturlig for meg å ha en gutt på nesten 1 meter liggende å sutte på puppen min....
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 Ammet til 18 mnd. Men bare 1 gang om dagen de siste 2 mnd. Omtrent fullammet rundt 1 års alder og ammet en del fram til 15 mnd. Han var småspist og kresen, så morsmelk ble viktigste næringen en periode. Jeg sluttet så gradvis at han aldri har gitt uttrykk for å ha savnet puppen, han har aldri dratt meg i klærne og mast etter den. Nå er han nettopp fylt 2, og jeg spør av og til om han vil ha pupp(bare på tull), og da ler han og sier æsj. Så tror ikke det vil være noe problem her når nestemann kommer om 3 mnd :-)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 Førstemann ammet jeg til han var halvannet år (da var jeg 3 måneder på vei med nummer 2) Med nummer 2 ammet jeg i 2,5 år
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #8 Skrevet 28. januar 2011 Eldste var 2 år og jeg 4 mnd på vei med nestemann når hun endelig gikk med på at pupp var ut
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #9 Skrevet 28. januar 2011 Førstemann nektet å ta dagpupp da han var ni måneder og 10 måneder gammel ville han ikke ha på natten heller. Lillesøster nektet å ta da hun var nesten 12 mnd.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #10 Skrevet 28. januar 2011 9 mnd, da hadde ikke han tid lenger 10 mnd, hun hadde heller ikke tid lenger nesten 2 år (måtte slutte pga jeg måtte ta medisiner som ikke kunne ammes på) 1 år og 3 mnd. Hun kunne diet myyyye lenger, men jeg orket ikke mere. Den dag i dag kommer hun og knepper meg på puppene om hun får sjangsen, hun er nå to år og3 mnd minste er bare baby enda, så får se
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #11 Skrevet 28. januar 2011 Aldri slitt med for lite melk, heller motsatt.. Men da hun var 11 måneder ville hun ikke ha mer. Plutselig en dag, sånn helt ut av det blå. Prøvde jo i noen dager, men hun ville ganske enkelt ikke. Så da var det jo bare å gi seg da
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #12 Skrevet 28. januar 2011 Storesøster gadd ikke mer da hun var ganske nøyaktig 1 år gammel, hun hadde ikke tid til å legge seg tilbake lenger. Da hun var 13 mnd gammel teste jeg positivt og var gravid igjen Lillesøster ammet i 15 mnd, da var det jeg som rullet inn puppen, men det gikk veldig greit. Hun trengte den jo ikke lenger og det var ikke noe problem med avvenning.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #13 Skrevet 28. januar 2011 amma vel til guten va 13-14 mnd trur eg... men då va da kveldskos når han sku legga seg at han fekk tilbudet.. el morning. men kan ikkje huska kortid det vart trappa ned. skjedde ganske naturlig, va ikkje bevisst handling. han blei vel berre mindre og mindre interresert. viss de begge trives med da so kan de jo berre fortsette ei stund=) eg vatt gravid igjen når han var rundt 10 mnd. det har ikkje vore noko problem i forhold til dette;)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #14 Skrevet 28. januar 2011 dere som ammet til barnet var 2 år; hvordan sluttet dere? Gikk barnet lei, eller måtte du bestemme at nå var det nok?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #15 Skrevet 28. januar 2011 7 mnd! Da ville han ikke mer gitt. Ville bare kikke på alt annet enn inn i puppen :-P
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #16 Skrevet 28. januar 2011 Ammer sønnen min på 24 mnd fortsatt, har lyst til å slutte egentlig, men vet ikke helt hvordan.... Noen som har noen gode råd? Noe jeg kan smøre på brystvortene el no??
C&M&H Skrevet 28. januar 2011 #17 Skrevet 28. januar 2011 Ammet eldste jenta i 2 år og 2 mnd. Da fikk hun ikke mer for jeg var gravid på nytt og ammingen var veldig smertefullt. Jeg sa bare at nå er det slutt, du er for stor. Hun hylte litt dag nr to uten pupp, etter det gikk det greit. Gutten som kom etterpå ble "tvangsammet" i 11 mnd. Han ville egentlig slutte når han var 7 mnd men da han var så mye syk lurte jeg i han litt pupp på natta når han halvsov. Men da han var 11 mnd slo han etter puppen og hylte, så da måtte jeg bare gi meg...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #18 Skrevet 28. januar 2011 ammer ennu og ungen er 18 måneder.. skull ønska jeg slutta når den var 1 år.. ganske lei nå ja..
JenteOgGutterMamma! Skrevet 28. januar 2011 #19 Skrevet 28. januar 2011 Jeg har 5 barn og venter nr. 6, og det lengste jeg har ammet er 2 år og 2 mnd! Jeg har altså ammet mellom 14 mnd. til 26 mnd på alle mine 5 barn, og håper jeg kan amme lenge denne gangen også når nr. 6 kommer i april! :-)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #20 Skrevet 28. januar 2011 Avvente ved at hun var 5 dager på sommerferie hos besteforeldrene uten meg (og puppen ;-) ) Da var hun 2,5. Gikk greit. Hun gikk ikke lei.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #21 Skrevet 28. januar 2011 Begge ble ammet til de var to år gamle. Til deg som trenger tips for å slutte, så går det an å plastre brystene. Hvis du har mye melk, kan du plastre ett bryst om gangen i noen dager, før du plastrer begge. Du sier at de er ødelagt.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #22 Skrevet 28. januar 2011 16 mnd. Da følte jeg hun var blitt i største laget. Da hadde jeg også blitt gravid igjen på nytt.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #23 Skrevet 28. januar 2011 4 mnd..hadde mer enn nok melk, men dessverre fikk hun trøske som smittet over på meg...fant det jo ut for sent så jeg fikk store åpne sår som blødde ...auuu, da var det bare å gi seg. sårene grodde ikke helt før 6 mnd senere..
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #24 Skrevet 28. januar 2011 Jeg ammet til datteren min var 2 år og 1 mnd gammel. Da valgte jeg en periode der det var lite stress og vi kunne være mye sammen og kose oss. Jeg hadde bestemt meg for å slutte da hun var to år, men ventet til etter eksamenstiden. Hun hadde veldig god språkforståelse og det lettet nok prosessen ganske mye. Vi snakket mye om at babyer trengte pupp, men at store jenter ikke spiste pupp. Jeg sov med t-skjorte og BH de første nettene og lot puppene være utilgjengelige. Hun fikk se litt på dem når vi ikke var i ammesituasjoner (tror hun var litt opptatt av å sjekke at de fortsatt var der...) Det gikk egentlig overaskende greit. Hun var veldig puppeunge, men med å snakke med henne og holde henne i håndanår hun var trist gikk savnet ganske fort over. Det ble nok lettere ved at jeg passet på å kompensere for tapet ved å være ekstra mye sammen med henne og kose ekstra masse. Hun mistet puppen, men fikk tilbake mammaen sin (som hadde vært litt utilgjengelig med skolestress i tiden før.)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #25 Skrevet 28. januar 2011 Ang.å smøre noe på brystvorter;) Min venninne ammet sønnen sin veldig lenge, han var helt avhengig og ville ikke slutte. Hun fulgte et kjerringråd og smurte sine brystvorter med SENNEP;) Ungen var da ca 1,5 år tror jeg og oppdaget, skjønnte med engang at det var bare LURETRIKS;) han bare lagde skikkelig luresmil og fortsatte å suge... vi måtte le av dette:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå