Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Oppdagen her for noen måneder siden at tassen har veldig utstående navle. Nevnte det for legen og lurte på om det var navlebrokk, noe som hun bekreftet. Men sa at det ikke skal gjøres noe med det foreløpig. Når kan man forvente at det går tilbake? Og om det ikke går tilbake av seg selv, må vel barnet opereres?
Draculababy Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Sønnen min fikk navlebrokk da han var noen uker gammel, den var forsvunnet ved 7 mnds alderen for da var vi på forsinket 6 mnd kontroll hos legen på helsestasjonen og da var den borte. Men nå er navlen litt mer utstående igjen, ikke så mye som den var, så jeg vet ikke om det fortsatt kan kalles navlebrokk. Legen sa på 6 ukers kontrollen da vi hadde nettopp oppdaget det, at hvis ikke det forsvinner av seg selv, så måtte det opereres. Det er visst musklene som er for slappe, eller noe sånt, som gjør at det blir brokk i navlen. Jeg vet ikke helt hva som er "aldersgrensen" for når det bør ha forsvunnet for vi har ikke fått vært på 1 års kontroll enda og spurt legen om det.
C&M&H Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Begge mine to små hadde navlebrokk, ganske store også, navlen sto ut som en tut..men det gikk over av seg selv før de ble 1 år. Tror det skjer med de fleste, hvis ikke må det opereres, men er ikke noe farlig. Så bare vent noen måneder så går det nok bort.
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Han fikk navlebrokk da han var 1 måned. nå er han 4 1/2 måned og ser den nesten ikke lenger. Så jeg forsto det er det vanlig at den blir borte før babyen er 1 år. Og at de ikke operere med mindre den er smertefull og eller blir hard. Mener og at de ikke operer annet enn hvis den ikke forsvinner før skolealder. Er ikke helt sikkert på om det er vanlig praksis over alt, men det jeg fikk vite av legen her. Jeg skulle i hvertfall dytte den inn ved hvert skift slik at jeg hele tiden hadde kontroll på at den er myk og fin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå