Gå til innhold

Skolebarn må skrive "jeg er dum"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg hørte fra sønnen min i dag som går i 2 klasse, at læreren sa de må skrive mange ganger : jeg er dum. På er ark hvis de ikke følger regler.

Er ikke dette litt drøyt ???

Reagerte veldig på dette.

Er det bare jeg som er overbeskyttende , eller er dere enig i at man ikke får 7 åringer til å skrive at de selv er dumme flere ganger !!!!!?????

Direkte skadelig spør du meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det synes jeg er bare rett og rimelig.........

...overhodet ikke!!

Hadde skrevet et brev til denne læreren med ett enkelt spørsmål:

Er du dum??

(måtte selvsagt ha undersøkt at det min sønn fortalte virkelig stemte først..høres jo nesten utrolig ut.)

Skrevet

Ja er enig.

Skal nok ta det opp med henne ja !!

Takk for svar

Skrevet

Det er ikke greit. Jeg hadde ikke en gang tatt kontakt med laereren, men gaatt hoeyere opp med en gang.

"Jeg er dum" flere ganger paa et ark !?! Eh, er ikke det saann amn gjorde i Donald Duck etc once upon a time ?

Skrevet

Jo det er sånn gammeldags oppdragelse liksom.

Vi har kommet litt lenger nå i 2011 syntes jeg.

Skrevet

Er lærer selv, og vil gå så langt å si at det ikke kan være lovlig!!

Det du sier her er jo å bygge ned barnets selvbilde!!!

Skrevet

Ja akkurat!

Det kan ikke være lov vel.

Skal helt klart gå til skolen med det.

Hvis det ble sagt for å skremme barna litt, så er det jo tåpelig det også-

Må gå an å finne en litt mer konstruktiv måte å holde barna i sjakk på.

Skrevet

Som lærer selv vil jeg si at denne læreren virkelig går over streken. INGEN elever er dumme, og å begynne på en demotivering av elevene i en så tidlig alder kan rett og slett være skadelig for resten av skolegangen. Hadde det vært mitt barn som hadde gått igjennom noe slikt hadde jeg vært snar om å gå videre med saken.

Men på den andre siden ville jeg vært helt sikker på at dette faktisk har skjedd på akkurat den måten sønnen din har forklart før jeg raporterte dette til f.eks rektor. Noen ganger kan undervisningssituasjoner og utsagn fra lærere bli feiltolket av elever.

Skrevet

det er jo helt sykt! jeg ville informert media i tillegg jeg... sånt må ut, fram og vekk!

Skrevet

He he he - hadde en jeg fått denne meldingen fra ungen min ville jeg ikke likt å være læreren. Jeg hadde blitt mildt sagt fly forbanna!! Om man hører en ting mange nok ganger begynner man å tro på det. Som tidligere mobbeoffer ville jeg blitt rasende om noen - og spesielt en autoritetsperson for barnet - hadde gjort noe så nedbrytende for mine barns selvverd og selvtillit!

Skrevet

Dette bør du ta opp med både lærer og ledelse så fort som mulig!! Absolutt ikke akseptabelt!

Skrevet

Se for deg følgende: Barna øver på ord m u for o. De får lov til å komme med forslag til setninger. Barnet ditt velger å skrive "Jeg er dum". Det kan fort bli en annen historie ut av det. Henvend deg på en hyggelig og sakelig måte til læreren, så skal du se at du får et fornuftig svar tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...