Gå til innhold

Fryktelig tett i nesen - noen råd?


utkledd

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 13 uker på vei og sliter noe voldsomt med tett nese. Har aldri opplevd noe lignende, men klarer ikke puste igjennom den i det hele tatt. Hjelper heller ikke at jeg sitter en hel del i tlf på min jobb. Bruker nesespray selv om jeg egentlig vet man ikke skal....

Noen som har andre tips?

Har bestilt time til akepunktør på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakket med en gyn.lege som fortalte at hun var avhengig av nesespray i alle 8 mnd. Så det virker ikke som det er så veldig farlig.

Det skjer noe med slimhinnene i kroppen når man går gravid, så er mange som er plaget med dette.

Jeg er også veldig plaget og er nødt til å bruke nesespray for å slippe at det blir så tett at tenner og ører værker. Pokkers bihuler....

Ellers ingen gode råd. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Veldig slitsomt det der, men om du er plaget med søvn osv, kan du også få kortisonspray på resept hos legen din. Det kan også hjelpe godt. Og ikke skadelig i svangerskap i det hele tatt. Reddet meg iallefall, da tettheten også førte til en saftig bihulebetennelse. Jeg sluttet med vanlig nesespray etter 3-4 dager.

Hvis du bruker nesespray kan det være greit å bruke barnesprayen (2-10 år), for det er ofte nok for å lindre og er mindre hardt for slimhinnene, da nesespray over tid irriterer i en slik grad at det oprettholder tettheten.

Luftfukter på soverommet kan også være bra om dere har tørr luft i hjemmet.

 

God bedring iallefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tilbakemeldingen jenter ! Jeg holder rett og slett på å bli gal av ikke å klare puste, men jo mildere det blir i været jo lettere blir det. Var dessuten hos akepunktør i dag og det var helt sykt når det plutselig sa "plopp" (inni hode mitt) og det føltes som en propp i bihulene forsvant. Skal tilbake om to dager :). Så nå håper jeg på bedring.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

eg og har slitt med tett nese, kombinert med dårlig samvittighet for snart å ha brukt nasespray i 2 mnd, men forstod det sånn på apoteket at så lenge en ikkje bruke sprayen som og stoppe rennende nase så var det ikkje farlig , heldigvis for da, eller så hadde det ikkje blitt mykje søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også bruke peppermynteolje, og gni litt av det på bihulene, og litt under nesen.. detåpner veldig mye, har hjulpet meg mange netter:) men er best å bruke rett før du skal legge deg, fordi du vil ikke klare å ha øynene åpne etterpå:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...