Gå til innhold

Når barna banner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan reagere da?! Ignorere dem, irettesette dem og be de passe munnen sin, hva sier man til dem? Min vesle jente hørte pappa si H- ordet og nå går hun rundt å sier det... ILLE! Hun er bare 2, og skjønner ikke hva det betyr men synes det er ille å tenke på om hun sier ordet idere i fks bhg foran andre barn.. Nytter jo såklart ikke be henne passe munnen sin, men hvordan få henne til å slutte med dette ordet? :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hun begynte å banne så forklarte jeg henne at det var "do-ord" og at om hun skulle si slike ting så måtte hun gå på do å si dem.

Til og begynne med syntes hun det var veldig morsomt å stå på do og si alle de stygge ordene hun kunne, men etterhver ble hun lei og sluttet. Det er 2 år siden og hun har ikke sagt banne ord siden da. Og skulle det glippe ut noe så er det fortsatt "do-ord" som man sier kun på do.

Lærte dette trikset av morfar og det fungerer som bare det:-)

Skrevet

He he, det var lurt :-) Tror jeg kopierer den :-)

Ikke HI

Skrevet

Hun er 2. Ignorer det og avled oppmerksomheten, så glemmes det etterhvert. Når hun blir større blir det lettere å forklare hvilke ord som helst sies i det stille der ingen hører, og de fleste banneord som fan og helvete lar seg jo forklare, så da blir det mindre morsomt å si dem - ihvertfall synes min 6 åring det :)

Skrevet

Er det ikke ok da? Vi banner litt i ny og ne når ungene hører det, så ikke de skal bli ekle tenåringer som banner hele tida. Hvis de får høre hjemme hvordan det er uten at det er noe skadelig, så banner de mindre når de blir eldre.

Skrevet

Jeg sier bare til datteren min at det re stygt å si, da slutter hun. Hun er veldig opptatt av å ikke si stygge ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...