Lovemelikeyoudo Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Jenta på 5 har begynt å si ting som: dere hater meg, dere er slemme mot meg osv. Hun har en lillesøster, og sier også hvorfor elsker dere bare X osv. 5 åringen får masse (!) oppmerksomhet, kos og klem. Sier hver dag at vi elsker henne og at i er stolte over henne....men allikevel ...hva gjor vi?
karamba9 Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 ehm...hvis hun virkelig får MASSE oppmerksomhet, så kan det hende at hun er blitt bortskjemt...? Viktig å holde balanse og fortelle en 5-åring at "sånn er livet- du har en lillesøster", men selvfølgelig fokusere på deres forhold med henne
♡ A & E ♡ Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Hmm, kanskje hun ahr funnet ut at slike setninger er garantert å vekke oppmerksomheten deres? Jeg hadde nok bare sagt stille og rolig at det stemmer ikke, mamma og pappa elsker deg, vi elsker dere like mye osv. Hvis hun sier dere er slemme så spør hvorfor, be henne sette ord på hva hun mener.
Vona Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Tror det er helt vanlig følelse når en får en lillesøster eller lillebror. En liten søster krever mer oppmerksomhet og hjelp enn det hun gjør, og det er nok litt vondt å se. Tror ikke nødvendigvis dere gjør noe "galt", men husk å sett av litt alenetid med 5-åringen, gå tur med bare henne, ta henne med på kino, kafé e.l.
Lovemelikeyoudo Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2011 Takk for svar! Er nok litt vonde følelser som dukker opp i ny og ned. Vi er flinke til å gjøre aleneting med henne rett som det er;)
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 jeg har en på snart 5 som akkurat har begynt med nesten det samme, han er ikke glad i meg.. om det er meg han er sint på, så skal han og pappa`n og lillesøster flytte, sånn at jeg bor heeelt alene, han skal flytte til sine besteforeldre og han skal skjære meg osv...... men ofte så sier at jeg er likevel er glad i han, og at hvem skal synge natta sang da<??? for det er stort sett jeg som skal gjøre det... osv...
Lovemelikeyoudo Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2011 Kanskje det er noe med den alderen...hun har begynt å bruke ordet hate mye Hun vet vel ikke hva det betyr, men ser vel at det har virkning...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå