Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Jeg tenkte på snitter, men hmm ja de billigste jeg har funnet koster 18kr stk og da vi skal ha nærmere 70 gjester blir det fort over 6000kr. Hva spiste dere?
TøffiTrynet☠ Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Sodd, med potet gulrot, purre og ekstra kjøttboller. flatbrød til.
Eeniemeenie Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Rundstykker med pålegg! eggerøre, røkt laks og mye annet godt pluss kaker, kaffe og brus. Bestilte ingenting.. Lapskaus eller en enkel gryterett er sikkert og greit å servere.
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Oj, det var mange gjester i en dåp;) Vi var 28 stk, og bestilte koldtbord. Lagde kaker selv og handlet brus i Sverige. Tror maten/drikken kom på totalt 3000 kr cirka.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Snitter ene gangen og koldtbord andre gangen. Laget selv, men hadde 1/3 av gjestene dere har, da! 70 gjester er jo flere enn vi hadde i bryllupet vårt!!!!! :-O
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2011 Da blir det sikkert enklest med snitter for oss, da vi skal stå for maten selv (jeg og mannen). Blir for mye å lage selv om vi skal lage gryterett etc til så mange gjester. For bare spare vi da ;O) Vi skal ha dåpen i september.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2011 Fant ut nå at det blir billigere med baguetter, da kan vi bestille halvparten med roastbeef og halvparten med f.eks kylling. Koster 58kr for halv baguett.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 28. januar 2011 #8 Skrevet 28. januar 2011 Høres veldig dyrt ut, da..... Hvis dere regner to halve per pers, blir det jo masse peng... Skal jo ha drikke, kaker, servietter, bordpynt osv osv... Har dere så stor familie? Må bare spørre.. )
Gjest Skrevet 28. januar 2011 #9 Skrevet 28. januar 2011 Vi hadde koldtbord og kaffe og kaker. Og enda vi mente vi ba inn med rund hånd, så kom vi ikke opp i større antall enn 20. Må nesten bare få spørre om hvor stor familie dere har og hvor langt ut i slektsleddene dere inviterer når der klarer å få til 70 gjester i en barnedåp. 70 gjester er vel ganske gjennomsnittelig i bryllup....
reven37 Skrevet 28. januar 2011 #10 Skrevet 28. januar 2011 Jeg tror ikke jeg ville ha servert baguetter i dåpen. Det skal gjerne komme endel eldre mennesker og for dem kan det være vanskelig å spise bauetter. Vi lagde pizzabauetter i en bursdag en gang og dette var ikke så lett for de eldre å fortære ( gjerne litt problemer tenner osv ). Vi hadde lammelår med tilbehør i 2 av våre dåper (koldtbord i en ). De er jo på tilbud om høsten. Vi har en kompis som er kokk som hjalp oss med å ordne til middagen. Hvis dere ikke har noen som kan hjelpe dere med maten så er det jo endel rimeligere alternativer som dere kan ordne dagen før.:- Lapskaus/betasuppe ( på Storcash/Asko selges ferdig oppkuttede lapskausblandinger ) tilfør pølse eller kjøtt, vann, krydder (salt,pepper og buljong) og evt potetstappe pulver for å tykne hvis du lager lapskaus. Det er utrolig kjapt,enkelt og rimelig pr porsjon. - Selvlaget koldtbord. Det aller meste kan gjøres klart dagen før. Evt varme kylling,karbonader osv når dere kommer tilbake fra kirken. Tapas : Samme som koldtbord det meste lages dagen før. Lage snittene selv er også mye rimeligere enn å kjøpe. Ikke vanskelig og kan gjøres dagen før. Dersom dere skal ha hele 70 gjester i dåpen så er det garantert mange av disse som kan hjelpe til med både matlaging og/eller kakebaking. Ikke vær redd for å be om hjelp :-) Lykke til
Fire småtroll Skrevet 28. januar 2011 #11 Skrevet 28. januar 2011 Oi, trodde vi hadde stor familie jeg, men vi var "bare" rundt 30 i våre dåper Inviterer dere venner også da, eller pleier dere har slekninger langt ute også i dåp? Første gangen hadde vi koldtbord. Andre gangen hadde vi snitter. Tredje gangen hadde vi spekemat (med nybakt urtebrød, eggerøre, flatbrød, melon, jordbær, lefser, rømme osv). Fjerde gangen la vi hele svinefileter på grillen, serverte med bakte poteter og et bord med div salater og sauser til. Det enkleste for vår del var spekematen, veldig fornøyde gjester og vi fikk maten levert fra nærmeste slakterbutikk. Sørget bare for brødet selv, og det hentet vi på en søndagsåpen cafe. Gjestene var nok mest fornøyd med svinefileten, var mer styr for oss, men ble jo en god middag.
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. januar 2011 #12 Skrevet 28. januar 2011 Vi lagde selv, til 25 stk. Kosta ca 1000 kr. Hadde koldtbord
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #13 Skrevet 28. januar 2011 Ja, det er så stor familie vi har tilsammen, de 70 er inkludert barn. Vi inviterer også fettere/kusiner da de er viktige for oss/meg. Det er faktisk ingen "eldre" personer (2stk på 60år bare) som ikke klarer å spise baguetter hos oss. Så dette skal gå bra. Budsjettet vårt er på ca 15 000kr. ca 1000kr per kake, lokalet 2200kr. Maten 4000kr, dåpkjole skulle svigermor prøve å finne igjen, om ikke blir det 1500kr der. Bordpynt, kjøper rulle duk på nille, så vil jeg ha pen løper over den koster 199kr for 9meter og da må vi nok ha 2-3stk. Har ikke regnet på hvor langt bordet blir enda. Brus Kaffe +++ Er i startfasen med planleggingen....
Kathrine. Skrevet 28. januar 2011 #14 Skrevet 28. januar 2011 I første barnedåp hadde vi biff stroganoff og heimelaga potetstappe, i andre barnedåp hadde vi kalkun (i romjula).
Gjest happy mom:) Skrevet 28. januar 2011 #15 Skrevet 28. januar 2011 Vi bestilte smørbrød. Ellers bakte mange kaker, så vi slapp å kjøpe det:)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 28. januar 2011 #16 Skrevet 28. januar 2011 Vi har hatt koldtbord i begge dåpene:) Denne gangen tror jeg vi går for snitter;)
hjerterom Skrevet 28. januar 2011 #18 Skrevet 28. januar 2011 Vi hadde hjemmelaget koldtbord med innslag av tapasretter.. Alt ble laget dagen før, bare stekte brød før kirken og varmet kylling og karbonader da vi kom hjem etter kirken. Til dessert serverte vi iskake med kransekakestenger (kjøpt ferdig både is og kransekake), og litt seinere var det kaker og kaffe. Bakte ingenting selv, så det slapp jeg å tenke på. Hadde familie og venner som bakte for oss.
ellen-propellen Skrevet 28. januar 2011 #19 Skrevet 28. januar 2011 Vi hadde koldtbor (hjemmelaget) til nr 1 og smørbrød (samt pølse i brød/lompe til barna) til nr 2. Smørbrød blir faktisk billigere for det holder leeeeenge med 2 til hver mens man må regne 4 snitter.
Honningmelon Skrevet 28. januar 2011 #20 Skrevet 28. januar 2011 Spekemat. Men, hadde ikke halvparten så mange gjester...
ellen-propellen Skrevet 29. januar 2011 #21 Skrevet 29. januar 2011 Snitter eller annen voksenmat er somregel pyton for barn.Vi har ofte smørbrød (blir totalt billigere enn snitter) i bursdager,og da har vi som oftest pølser i brød/lompe til barna. Eldste barn er 13 og yngste er 1 år av våre gjester. 13 åringen tar ofte ett smørbrød og resten pølser. Jeg anbefaler noe "barnevennlig" til barna og smørbrød til voksne. Om catering selskapet har store gode smørbrød så holder det lenge med 2 pr voksen:)
RødRev Skrevet 29. januar 2011 #22 Skrevet 29. januar 2011 Vi hadde dåp om våren, og hadde derfor en slags koldtbord/vårlig tapas-hybrid. Laget maten selv, med hjelp av et par nære slektninger. Det ble stor suksess! Men vi var ikke veldig mange da.
Frøken B ღღ Skrevet 29. januar 2011 #23 Skrevet 29. januar 2011 Vi hadde shepherds pie til navnefesten. Enkelt å lage, kan lages i forveien og kan også rimelig greit lages i store porsjoner. Men 70 gjester til en barndåp? Vi hadde 12 stykker og jeg kan være med på at det kanskje for noen er lite. Men det er et sprang fra 12 til 70. Er det ikke mulig å gjøre noe med gjestelista?
mor_til_Kristoffer Skrevet 30. januar 2011 #24 Skrevet 30. januar 2011 vi hadde sursteik og is til dessert
Prinsessemamma x 2 Skrevet 30. januar 2011 #25 Skrevet 30. januar 2011 Vi hadde koldtbord første gangen, og vurderer spekemat denne gangen. Ca. 20 stk begge gangene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå