Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Dersom man går over terminen, og etterhvert på overtid, vil babyen bli mye større? Noen som har erfaring med dette?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Nei, tror ikke det. Jeg fikk en gutt 12 dager over termin, som var 3800g og 53 cm. Og så fikk jeg senere ei jente 5 dager før termin, som var 3500g og 50 cm.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Min ble undervektig pga overtiden (mener legene i hvertfall), står i journalen min. Veide 3100gr når ble født 17 dager over termin.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 de legger på seg 300g i uka på den tiden, så går du 2 uker over er det 600g ekstra på babyen.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Min første var 2620 gram 4 dager over termin, nummer 2 3330 gram 6 dager over termin og nummer 3 3170 dagen etter termin
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 Jeg vet ikke om det har noen sammenheng, men jeg fikk en jente på 4,1 kg 13 dager over termin.. Fikk ikke noe vekstestimering før/rundt termin, så aner ikke hva jeg ville fått hvis jeg hadde fått før eller til termin....
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 Babyene legger på seg mest på slutten, da. Vokser ikke i lengden men i bredden... :-) Mine to: 8 dager over termin: 3640g 13 dager over termin: 3700g
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #8 Skrevet 28. januar 2011 10 dager over termin : 4800 kg... så ja vil jeg si. men noen får jo mindre næring etter de går over termin ,,mens min tydeligvis fikk i seg en hel haug
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #9 Skrevet 28. januar 2011 Kan bare svare at mine var 3940 og 4000... begge kom 12 dager over termin
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #10 Skrevet 28. januar 2011 De legger mest på seg på slutten av svangerskapet ja, men ikke når man går for lenge. Da går de faktisk ned i vekt. 5 dager over ul og 3225g.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #11 Skrevet 28. januar 2011 10 dager over termin og 3600 gram. Det var egentlig overraskende, fordi jeg hadde høyt blodsukker på de siste kontrollene før fødselen. Hadde derfor regnet med at jeg måtte presse ut en baby på over 4 kg.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #12 Skrevet 28. januar 2011 Jeg gikk 16 dager over. 4470 gr og 52 cm. Stor og fin
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #13 Skrevet 28. januar 2011 11 dager over termin, 3170 g og 49 cm, så han ble ingen tungvekter akkurat!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #14 Skrevet 28. januar 2011 Neida... ikke nødvendigvis. Min første ble født en uke før termin - 3100 gram og 51 lang Min andre ble født 15 dager etter termin - 3250 gram og 52 lang Ikke store forskjellen
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #15 Skrevet 28. januar 2011 Jeg fikk ei jente som var estimert til å være 3800 ved termin. Gikk 12 dager over, og ut kom jenta på 3300 gram. Om hun hadde begynt å gå ned eller om de hadde målt veldig feil vet man jo ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå