Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Noen som ser på CNN? Får helt frysninger, først Tunesia, nå Egypt? Ser ut som noen muslimske land får problemer med sine politiske regimer! Bra, håper de kvitter ser med Mubarakk og at mange andre land følger.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Det skremmende spørsmålet er hva man får istedet.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Finnes ingen erfaringer med demokratiet i denne verdensdelen, men noen må jo begynne.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Men så er jo spørsmålet hva som skjer dersom islamistene er de som kommer til makten.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 Jeg hadde vel vært mer redd om Taliban fikk makten...om å gjøre å holde tunga rett i munnen!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 Det har lenge vært slik at muslimer som har blitt kristne ikke får skrive sin tro i passet, i stedet står det at de er muslimer. Så jeg har vanskelig for å se for meg hva som kan bli mer islamsk i Egypt.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #8 Skrevet 28. januar 2011 Tuller du? I så tilfelle vet du svært lite om Egypt. Egypt er generelt "vestlig" og "amerikanskvennlig", iallefall i forhold til de landene de kan sammeligne seg med. Der er alkohol tillatt, de fleste kvinner, iallefall i byene, går uten hijab, og jobber også. Det er ganske mye mindre islamsk der enn flere andre land i regionen. Islamister finnes det derimot (og da mener jeg de som støtter sharia og er på litt samme linje som Taliban og den gjengen, ikke muslimer som sådan, som hun over later til å tro. Islamister og muslimer er ikke det samme, så jeg forstår ikke hvorfor du snakker om å holde tungen rett i munnen). Det er flere bevegelseri Egypt som jobber for et strengere religiøst regime. Og det er de man frykter skal kunne komme til makten.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #9 Skrevet 28. januar 2011 Hvis kvinnene går uten hijab og jobber, hvordan kan det forklares at alle som en sitter hjemme under demonstrasjonene? På dette bildet er det hundrevis av menn. http://www.dagbladet.no/2011/01/28/nyheter/utenriks/egypt/demonstrasjon/15237359/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå