Gå til innhold

Egypt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som ser på CNN? Får helt frysninger, først Tunesia, nå Egypt? Ser ut som noen muslimske land får problemer med sine politiske regimer! Bra, håper de kvitter ser med Mubarakk og at mange andre land følger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper at ikke flere blir drept.

Skrevet

Det skremmende spørsmålet er hva man får istedet.

Skrevet

Finnes ingen erfaringer med demokratiet i denne verdensdelen, men noen må jo begynne.

Skrevet

Men så er jo spørsmålet hva som skjer dersom islamistene er de som kommer til makten.

Skrevet

Jeg hadde vel vært mer redd om Taliban fikk makten...om å gjøre å holde tunga rett i munnen!

Skrevet

Det har lenge vært slik at muslimer som har blitt kristne ikke får skrive sin tro i passet, i stedet står det at de er muslimer. Så jeg har vanskelig for å se for meg hva som kan bli mer islamsk i Egypt.

Skrevet

Tuller du? I så tilfelle vet du svært lite om Egypt. Egypt er generelt "vestlig" og "amerikanskvennlig", iallefall i forhold til de landene de kan sammeligne seg med.

Der er alkohol tillatt, de fleste kvinner, iallefall i byene, går uten hijab, og jobber også. Det er ganske mye mindre islamsk der enn flere andre land i regionen.

Islamister finnes det derimot (og da mener jeg de som støtter sharia og er på litt samme linje som Taliban og den gjengen, ikke muslimer som sådan, som hun over later til å tro. Islamister og muslimer er ikke det samme, så jeg forstår ikke hvorfor du snakker om å holde tungen rett i munnen). Det er flere bevegelseri Egypt som jobber for et strengere religiøst regime. Og det er de man frykter skal kunne komme til makten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...