Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Luret på å besøke familie som som 12 timer unna med bil. Vi kjører om natta og ungene sover det meste av tiden. Har gjort dette før og vet at det går veldig fint med de store barna, 8 og 10 år. Men så var det denne babyen vår på 3,5 mnd da... er det skadelig å ha han med i bil så lenge??? regner med det blir 3-4 stopp...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 nå er ikke jeg noen ekspert, men det er vel litt langt kanskje?? eller ikke?? men med noen stopp i ny og ned så burde jo fint gå.. har jo sett flere her inne som skal på kjøreturer ned sør europa i sommer med baby som da er ca på samme alder.. det er jo det at babyen ikke skal sitte for lenge om gangen.. så da må dere iallefall ta babyen ut av stolen ved hver stopp. og da blir det jo ikke så lange sovetiden på babyen egentlig.. ikke sammenhengende iallefall..
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Så lenge babyen sover og ikke klager går det fint, men stopp med gjevne mellomrom og la barna få strekke på seg om de er våkne. Det går nok fint, du merker kjapt om babyen ikke trives;)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Det tror jeg ikke er skadelig nei. Bare pass på at dere har nok pauser så babyen får mat, kos og nærhet, så er det vel bare å kjøre på God tur!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 nei det er ikke galskap, har gjort dette flere ganger vi også, så lenge dere tar noen pauser innimellom så skal det går heeelt fint=)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 17:34. hvor gammelt var barnet ditt da? hi
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 Neida, det er ikke galskap Vi kjørte sånn ofte når minsten var baby. Ene gangen kjørte vi non-stop, fordi han sov. Kjørte da på natta. Stoppa ikke før vi var 1 time hjemmefra, for da var jeg så tissatrengt at jeg ikke ante mine arme råd!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #8 Skrevet 28. januar 2011 Det er vel strengt tatt noen år siden de gikk bort fra det der at babyen ikke skal sitte for lenge av gangen. Disse små sover jo mye av tiden, og mat må de jo ha, så det er jo naturlig å stoppe litt innimellom. De store må vel også ha dopauser. Tror ikke dette blir noe problem, nei :=)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #9 Skrevet 28. januar 2011 har 3 stk, nå er de 5,3 og 2 år, men har hatt sånn turer minst ett par ganger i året siden 1 mann ble født! før det var det oftere, men uansett de har alle vært på langturer som babyer..=)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #10 Skrevet 28. januar 2011 I følge trygg trafikk må du beregne 30% lengre reisetid med så små barn. Det er heller ikke heldig at den lille må sitte så lenge i bilsete. Ville aldri ha gjort det selv, men jeg har en urolig baby som hater å sitte i bilsete i mer enn 10min....Men du er tøff som tør:)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #11 Skrevet 28. januar 2011 Skulle kjøreselv til Sverige med eldste jenten min når hun var baby. (hun var ca 6 mnd) Snakket lenge med helsesøster og fysioterapaut for å høre hva som er best. Fikk beskjed om at vi måtte ha stopp minst hver 4 time i 10-15 min så jenten fikk hvilt ryggen sin og strekt seg ut. Sitte i ro lenger enn dette er ikke anbefalt. Fikk beskjed på at om de sitter for mye i så ung alder, vil de kunne få deformert ryggrad eller ryggproblemer når de ble eldre.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #12 Skrevet 28. januar 2011 En baby på 3,5 mndr skal vel ha mat såpass ofte, at de pausene sier seg vel selv........
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #13 Skrevet 28. januar 2011 Jeg reiste i 12 timer med mitt lille gull som da var 9 mnd. Vi stoppet hver time hun var våken, og kjørte på dagtid. Overnattet omtrent da vi var halveis, og tok strekningen i to etapper. Det gikk fint, selv om hun er noe av det mest utålodige menneske du finner:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå