Gå til innhold

Hvordan koke torsk?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt salta frossen fisk i fileter. Når ikke å tine dem før jeg koker. Men hvordan gjør jeg det? Skal jeg bare koke opp vannet, hvor lenge skal det trekke? Har prøvd dette før, men da følte jeg den var rå inni. Så tørr bare å lage fisk i stekeovn og folie, men kanskje på tide å lære dette snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kok opp vann med bittelitt salt. Legg i fisken, pass på at det ikke fosskoker men bare syder etter at den er lagt i. Ta opp en liten bit og smak på når den har ligget der f eks 5-6 min. Slipper den tak i beinet lett, og er fargen fin og hvit, er den ferdig. Sitter den fortsatt til beinet, lkoker du den mer.

Skrevet

Takk =)

Men sliter litt med om den sitter til beinet, er ikke synlige bein

Skrevet

Eller enda bedre: ha smør og sitron i en kjele og kok opp dette. La fisken surre i dette. NAM!

Skrevet

1ss salt pr liter vann blir godt. 6min er nok for lite for frossen fisk, jeg ville doblet.

Fisken er ferdig når du kan ta den fra hverandre. Ta opp et stykke og se om det "flaker" seg.

Skrevet

Du må også passe på at vannet holder seg nær kokepunktet. Særlig når fisken er frossen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...