♥Mammatil3små♥ Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Var på legekontoret og tok glukosebelastning i dag (fordi jeg har hatt G1+ på urinprøvene de siste 3-4 kontrollene jeg har vært på). Blodsukkeret var på 3,4 fastende og to timer etter jeg hadde drukket den sukker-greia var det 7,8. Dama på laben sa det var litt høyt, men siden jeg ikke hadde time hos legen i dag måtte hun bare gi beskjed om det også skulle legen kontakte meg (men hører nok ikke noe før over helga) Noen som vet hvor grensa går...? Om 7,8 er veldig høyt...?
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Du er i grenseland, men du har absolutt ikke veldig høyt blodsukker. Normalt blodsukker er mellom 4-8, veldig høyt et oppi 20.... Godt mulig du slipper unna diagnosen sv.skapsdiabetes:) Tror du kan slappe av jeg, men snakk med legen din til mandag:) Lykke til!
sunny_bj22 Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Du har nok ikke svangerskapsdiabetes, men ligger i grenseland for det man kaller glukoseintoleranse. Vær obs på hva du spiser, og prøv å trene litt (gå en tur hver dag) så går det nok helt fint. http://www.lommelegen.no/321588/blodsukker
♥Mammatil3små♥ Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2011 OK, takk for svar begge to:) Ble litt roligere nå... Hun på laben ville ikke si så mye om det (hva som var innenfor normalen og sånn), så ble liksom ikke så klok der... Da får jeg være litt ekstra flink med kostholdet fremover:) Har hund ,så turer blir det en del av... Men en tur til skader jo ikke for den del...
mamma once again Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 hei, du kan egentlig puste lettet ut, alt over 9 er høyt, og da skal man følges opp av en spesialist. Men vær litt obs allikevel, gå turer og spis mindre søtt.
glajenta85 Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 Eg har fått svangerskapsdiabetes, hadde 9,2 etter 2 tima. (tok glukosebalstning i veke 28, no e eg i veke 33) Blodsukkerverdien etter 2tima skal vere under 7,8. Det dei praktisera her som eg bur e at mellom 7,8 og 9 får du kosthaldsveiledning av legen/jordmor og visst ein har over 9 blir ein henvist til medisinsk. Faktisk ikkje nåke heft å få diagnosen, måla blodsukkeret mitt sjøl og passa på å ete kvar tredje tima og passe på mat med stivelse og sukker. Så du har ikkje ei høg måling, kanskje du får tips av legen din om ka som e lurt å passe på sånn at ikkje du får høgre verdia seinare i svangerskapet :-) Kos deg vidare med den lille i magen :-)
puskiluska Skrevet 29. januar 2011 #7 Skrevet 29. januar 2011 Jeg fikk påvist nivå 8 for to uker siden og da sa gyn. at hvis en har over 7,8 så bør en passe litt på. Fikk beskjed om å droppe brus, sjokolade, jus (fruksukker må ikke glemmes!), men at jeg ellers kunne spise som normalt. Jeg satte alle kluter til og droppet mye, mye mer enn det gyn. sa og forrige urinprøve for to dager siden viste null sukker i urinen! Tror vel derfor du trygt kan spise som normalt, men droppe det du vet har mye sukker!
♥Mammatil3små♥ Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 30. januar 2011 Ok, takk for svar:-) da får jeg bare være veldig forsiktig med søtt, så skal det vell gå greit:-) krysser fingrene for att det ikke utvikler seg til noe mer...:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå