Gå til innhold

Hjemmefødsel!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

 

Er det noen her som har tenkt å føde hjemme? eller som har gjort det før? Jeg er nå gravid med tredjemann og vurderer sterkt hjemmefødsel da de ikke lengre har kapasitet til å ha fødestua åpen på det sykehuset jeg sokner til! Vil gjerne høre om erfaringer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

 

Ingen erfaring her desverre. Tørr ikke grunnet sykdom hos barnet rett etterfødsel :( MEN

Ser der er et eget forum som heter hjemmefødsel. Vet ikke om du har prøvd der :)

Skrevet

er du redd for at babyen skal bli syk etter fødsel eller vet du at du får et sykt barn?

Skrevet

Hei!

 

Jeg har også født hjemme, og skal føde hjemme for andre gang om noen uker. (Har også en sykehusfødsel bak meg)

 

Min erfaring er at jeg føler meg både tryggere, og mer avslappet under en hjemmefødsel, enn jeg gjorde på sykehuset. Føler det er bedre både for babyen og meg selv med de rolige omgivelsene hjemme. I tillegg blir barnet født inn i en "snill" bakterieflora som det allerede før fødselen har bygget opp et godt immunforsvar mot.

 

Ja, og så har jordmor kun en eneste person å konsentrere seg om; Deg! Noe som gjør at eventuelle abnormaliteter kan oppdages mye tidligere enn om man bare blir sett til sånn innimellom på sykehuset.

 

Anbefaler også forumet for "Hjemmefødsel - diskusjon". Der møter du flere av oss som velger litt annerledes enn "alle andre".

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...