Gå til innhold

var hos jormor i dag uke 24+6, gått opp


prøverigjen:)

Anbefalte innlegg

13kg, andre som har gått opp omtrent like mye el.mer???

 

føler at jeg har lagt på meg myyyyyyyyyye, føler meg tung altså, pleier veie 65 kg, vært innmari mye trett i svangerskapet+hadde 1.trimesteret x2 pga en abort. så blitt noen kilo. men, går vel av igjen med ammingen forhåpentligvis! ellers er det vel bare å bytte ut hele garderoben...;)

skikkelig koselig JM, syns oppfølgingen i graviditen er så bra altså;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo så ulikt fra kvinne til kvinne, ikke minst når det gjelder hvor mye man går ned i vekt etter svangerskapet :) Vet om flere som har lagt på seg en del, men er slankere nå enn før svangerskapet.

Leser en del her på forum at det er mange som har gådd ned i vekt, hadde vært mer redd for det...

 

Har selv gådd opp 6kg og er 20+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 uker og gått opp 13 kg. Lagt på den sammevekta siden uke 25, men i de 2 andre svangerskapene har jeg gått opp 24 og 26 kg.. Ikke morro, men jeg gikk greit ned begge gangene, og satser på å gjøre det igjen :)

 

Dette går sikkert kjempe bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 27, gått opp 2 kilo, gikk opp tilsammen 11 kilo i sist svangerskap, men jeg tror det er slik at naturen styrer dette litt.... de som er små legger på seg mere fordi de skal ha et lite lager til etterpå, til amming osv..... jeg er en relativt stor person, har godt med både muskler og fett, jeg bruker str 42 i klær eller l eller noen ganger xl, jeg er 97 kilo og 172 høy, jeg trener 4 dager i uka, har gått idressfagilig utdanning, er personlig trener og driver med jakt og friluft ellers..... jeg har mine lagre fyllt opp og tåler og gå ned MANGE kilo under ammingen, kroppene våre er så individuelle at jeg tror ikke vi skal tenke på kilo.....jeg kan ikke tenke på kilo når jeg skal stramme opp kroppen ellers heller..... så fort jeg ikke trener styrke går jeg ned i vekt, fett er lett, muskler er tungt, det er nok det som skjer med meg i svangerskapet, trener ikke så mye og sakte men sikkert omdannes msuker til fett og jeg går "ned" i vekt..... selv om jeg kjenner at jeg blir svakere, har mindre muskelmasse...... nyt svangerskapet, gjør det dere kjenner at dere orker, ikke press dere, spis det dere har lyst på, men husk at fisk, frukt og vann bør være en del av det DAGLIGE kostholdet!! Velg mellom tran, makrell i tomat på skiva eller fisk til middag for å få nok omega 3!! Appelsinene er SÅ gode nå på denne tiden, spiste 3 til frokost i dag og nå har jeg spist to til!! hahahah ja ja, avyways!! Enjoy, vi får ikke være gravide mer enn et fåtall ganger i livet!! SÅ NYT DET!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var hos legen i sist uke, uke 26, hadde jeg gått opp 4,5 kg... Tror det er sånn midt på tre. Kjøpte en mammabukse på HM i uke 12 som ikke passer lengre.. :( Men det er bra det finnes gode strømpebukser. Hadde trent en del styrke før jeg ble gravid jevnlig og veide 76 da. Er 169 cm høy. Hadde altså noen kilo for mye i forhold til min BMI, og skulle gjerne vært noen kilo lettere før jeg ble gravid. men slik ble det ikke.

 

Tror også at det er viktig å ikke tenke så mye på vekt, men at du og babyen har det bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 25+1 og har gått opp 10 kg allerede. Sist la jeg på meg 12 kg tilsammen og gikk ned 18, men regner med at den grensen sprenges godt denne gangen. Veier vanligvis i underkant av 60 kg så merker at det blir tungt ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe, joda jeg har gått opp 14 kg og er i snart i uke 25. Flotters, men jeg tenker at sånn er det. Jeg er liksom auto-tjukkas så snart jeg tisser positivt. Men heldigvis går det meste vekk når babyen kommer ut.

 

Jeg la på meg 30 kg på de to andre...så jeg er nok bare halvveis..hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har faktisk ikke gått opp mere enn 3 kg, noe som er mot normalt siden jeg føyk opp i kilo på de 2 andre svangerskapene, men regner med det har sammenheng med at jeg veide mere når jeg ble gravid denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...